İçimizdeki gölgeyi gerçekten tanıyor muyuz, yoksa sadece görmek istediklerimize mi bakıyoruz?

Lacan benliğin oluşumunda ‘Ayna evresi’ni anlatır: Kendimizi ilk kez dış dünyada bir yansıma olarak gördüğümüzde, benlik algımızın temelleri atılır. Ancak o yansıma gerçekten biz miyiz? Ya da sadece olmak istediğimiz kişi mi?

İçimizdeki gölgeyi gerçekten tanıyor muyuz, yoksa sadece görmek istediklerimize mi bakıyoruz?
İçimizdeki gölgeyi gerçekten tanıyor muyuz, yoksa sadece görmek istediklerimize mi bakıyoruz?
Cevapla