Bu ülkede adaletin terazisi kırıldıysa, suçlular elini kolunu sallayarak geziyorsa, kadınlar sokakta korkuyla yürüyorsa, çocuklar istismar ediliyorsa ama cezalar kâğıt üstünde kalıyorsa… Bir depremde binlerce insan göçük altında kalıyor ama beşli çeteler ihale üstüne ihale alıyorsa… İnsanlar açken, onlar saraylarda sefaya devam ediyorsa… Ve sen Atatürk’ün emanet ettiği bu cumhuriyeti göz göre göre tarumar ediyorsan, bu vatanı dış güçler değil, sen yıkıyorsun demektir...
Ülkeyi dış güçler mi yıkar, yoksa içeriden çürüyen adalet mi?
Zaten ikisi işin içine girdiyse ülke yıkılmaya mahkum. Dış güçler her şeyi etkiliyor. Adaletlidir zaten sen yönetiyorsun sen bitiriyorsun. Bir ülkede istediğin gibi top koşturuyorsan o ülkede zaten adalet yoktur ki. İnsanlar istediğin gibi hapse atıp hapisten çıkarak başka şeyler yapıyorsan adalet bunun neresinde. Kendi menfaatlerin için güçlerim etkisine girip halkını hiçe sayıyorsan bu ülkeden zaten bir şey olmaz ki.
maalesef Osmanlının 1200 lü yıllarından sonra ülke içerisinde ki vatan hainleri dünyanın diğer ülkelerinin toplam hainlerinin bile kat kat fazlası. Bugün de aynı şey devam ediyor. Vatan hainleri dıjjj güçlere çalısıyor. Dıjjj güçler bu kişileri en güzel universitelerde okutup daha çocuk yasından beri planlarına dahil edip ülkenin başına geçmeleri için gereken her türlü desteği veriyor. Sonra bu sözde liderler gönül borcu olduğunu hissettiğin bu dıjjj güçlere boyun eğiyor. Bu ülke dış müdahalelerden dolayı dğeil içeride ki hainler, satılmışlar yüzünden bir türlü sırtını doğrultamıyor...
Dış güçler denilen her şey bütün dünyada var önemli olan ülkede düzen bu düzeni dağlardaki her birim kendi içinde gelişecek değişecektir mutlaka eğitim hukuk sağlık hepsi bitik güven sıfır yarini düşünemiyorum bile
Bu tür bir yıkımda dış güçler genelde bahane olur, asıl tehlike içeriden çürümektir. Bir ülkenin adalet sistemi bozulduğunda; liyakat yerini torpile, hak yerini haksızlığa bırakırsa, toplumun vicdanı sarsılır. İnsanlar devlete olan güvenini kaybeder, bu da zamanla çözülmeye yol açar. Dış güçler ancak içerisi zayıfsa etkili olabilir. Güçlü bir adalet sistemi, toplumun temel direğidir. O yıkıldığında, gerisi zaten kendiliğinden gelir.
içeriden kirilma olursa mumkun degil toparlayamayiz sosyal çurume basladi çoktan, disaridan gelene karsi birlik olmayi biliyor bizim milletimiz ama iyi gunde saglam kalabilmeyi bilemiyor