İnsanlara güven vermek mi daha değerlidir, yoksa güvenebilmek mi?

Bazen insan, karşısındaki kişiye güven vermenin gururunu yaşar ama aslında içinde asıl ihtiyaç duyduğu şeyin, güvenebilecek biri olduğunu fark eder. Güven vermek güçlü bir duruş, sağlam bir karakter göstergesidir; ama güvenebilmek daha kırılgan, daha insanca bir ihtiyaçtır. Çünkü herkesin sırtını yaslayacak bir omuza, gözünü kırpmadan içini açabileceği bir dosta ihtiyacı vardır. Ne kadar güçlü olursam olayım, bazen sadece biri çıksın ve “Ben buradayım, korkma” desin isterim. O yüzden soruyorum: Sence insanı daha çok güçlendiren şey, güven vermek mi, yoksa gerçekten güvenebildiği birini bulmak mı?
İnsanlara güven vermek mi daha değerlidir, yoksa güvenebilmek mi?
İnsanlara güven vermek mi daha değerlidir, yoksa güvenebilmek mi?
Cevapla