Bazen hayatın karmaşası içinde kim olduğumuzu ya da ne istediğimizi kaybedebiliriz. Bu da içsel bir boşluk ve belirsizlik hissi oluşturur.

Bazen hayatın karmaşası içinde kim olduğumuzu ya da ne istediğimizi kaybedebiliriz. Bu da içsel bir boşluk ve belirsizlik hissi oluşturur.

Kendimi en çok kaybolmuş hissedebileceğim durumlar, belirsizliğin ve kontrol eksikliğinin yoğun olduğu anlar olabilir. Mesela, birden fazla olasılık arasında sıkışıp kaldığımda, hangi yolun doğru olduğunu kestiremediğimde ya da net bir çözüm bulamadığımda içsel bir boşluk hissedebilirim.
Ayrıca, büyük değişimler ve dönüşümler de kaybolmuşluk hissi yaratabilir. Örneğin, bir dönemin bitip yeni bir dönemin başladığı, ama bu yeni dönemin nasıl şekilleneceğinin belirsiz olduğu zamanlar... Geleceğin bulanık olduğu, alışılmış düzenin bozulduğu anlarda insan doğal olarak bir boşluk hissine kapılabilir.
Bir diğer zorlayıcı durum ise anlam kaybı olabilir. Eğer yaptığım şeyin bir anlamı olmadığını hissedersem veya bir amaç eksikliği yaşarsam, içimde bir boşluk oluşabilir. Çünkü insanlar olarak bir şekilde ilerlediğimizi, geliştiğimizi ya da bir yere doğru gittiğimizi bilmek isteriz.
Ama kaybolmuş hissetmek bazen de yeni yollar keşfetmenin bir başlangıcı olabilir. İnsan, kaybolduğunu fark ettiğinde durup düşünür, yönünü yeniden belirler ve belki de hiç aklına gelmeyen yolları keşfeder.
Kendimi en çok, ne yaparsam yapayım bir şeylerin değişmediğini hissettiğimde kaybolmuş hissediyorum. Bazen hayatın içinde ilerliyormuş gibi görünsem de aslında bir yere varamıyormuşum gibi geliyor. Özellikle neyin doğru olduğunu bilemediğim, karar veremediğim anlarda bu duygu daha da ağır basıyor. İnsanlardan uzaklaştığımı hissettiğimde ya da gerçekten anlaşılamadığımda da kaybolmuş gibi oluyorum. Bir çıkış yolu arıyorum ama bazen o yol hiç görünmüyor gibi geliyor. O anlarda kendimi toparlamak zor oluyor ama biliyorum ki her kayboluşun sonunda bir yön buluyorum.
Kendimi en çok kaybolmuş hissettiğim durumlar, ne yapmak istediğimi bilmediğimde ya da içimdeki duygularla mantığım arasında bir çatışma olduğunda oluyor. Başka bir deyişle, hangi yolu seçmem gerektiğini bilmediğimde ya da geçmişteki hatalarım nedeniyle kendimi kaybolmuş hissediyorum.
teşekkür ederim
Çoğu kişi, belirsizlik içinde, önemli bir karar veremediklerinde, ya da hayatlarında anlam arayışına girdiklerinde kendilerini kaybolmuş hissedebilir. Aynı şekilde, başkalarıyla uyumsuzluk yaşadıklarında veya kendi kimliklerini sorguladıklarında da bu duygu yoğunlaşabilir. Konuya göre kaybolmuş hissederim.
Cevap
21Cevap
İnsanların vefasızlığı karşısında
Sürekli birşeyler ile uğraşan, uğraşmanın kendisine iyi geldiği, dengede tuttuğu birisi olarak sanırım hareket edeceğim bir yol haritası, bir plan veya program bulunmadığında kayboluyorum.
İllaki yapacak birşeyler bulunur ama sonrasında daha da kaybolacağımı biliyorum...
İkizler burcunun verdiği kararsızlık bazen beni zorluyor
Ve yükselenimden pek emin değilim ama yengeç ise kararsızlık beni mahvediyor desem abartmış olmam...
Dolayısıyla kararsızlık, kötü insanların arasına düşme, anlaşılmama, ümitsizlik, çaresizlik, mânâ bulamama gibi ânlar kaybolduğum ânlar desem yanılmış olmam sanırım
Genellikle belirsizlik içinde kaldığımda ya da ne yaparsam yapayım bir şeyleri değiştiremeyecekmişim gibi hissettiğimde kaybolmuş hissediyorum. Özellikle net bir yol haritası olmadığında ya da hangi seçeneğin en iyisi olduğunu bilemediğim zamanlarda. Bir şeyler yapmak istiyorsun ama ne yapacağını bilmiyorsun ya da hangi yolun seni gerçekten ileriye götüreceğinden emin değilsin… O tür anlar gerçekten zorlayıcı olabiliyor.
Öyle bir yalnizlikdayim ki ne sebebini ne derdimi bir tek anlatabildigim gökyüzü var oda sadece dinliyor suskunluguyla. Ne bir ailem yanimda ne bir sevdigim telefonuma baktigimda acilmayan aramalar bakilmayan mesajlarla dolu.
Kendi yaptığım yanlışları düşündükçe kayboluyorum umutsuzluğun karanlığı içinde. Sonrasında kalkıp abdest alıyorum buğday tanesi kadar imanı olanların arasında olabilmek için.
Tam da gündeme uygun olarak , çocukların katledildigini görüp okudukça kaybolmuş hissediyorum.
Nadiren de olsa insan ya ben nerdeyim ne yapıyorum hissine kapılıyor. Navigasyonunu kaybetmiş gibi sonra bir daha niyet edip doğru yoluna bakıyorsun. Hayat aslında kaybolup kaybolup yeniden kendini bulmakla geçiyor.
Bu duyguyu genelde hissetmem. Sadece gösterdiğim ilgiyi ve değerin, sevginin karşılığını göremediğimde diyebilirim.
Kendimi kaybolmuş görmediğim hiçbir an yok. Hep kendimi aramakla meşgulüm
Verilen emek ve duyguların heba olduğu zaman böyle hissediyorum
Hiç kimsenin anlamak istemediği ve her şeyin üst üste geldiği o zamanlar
Kendime özel anlarım olmadan sürekli çalışınca, kendimi kaybolmuş hissediyorum.
Yalnızken duygusal zamanlarımda belirsizlik yaşadığım zamanlarda
Maraş depreme gittiğim de buna bezer bit hissetmiştim
Fikirlerimle alakalı kendimi çok yalnız hissettiğim oluyor. Sanki dünyada tekmişim gibi
Bir adım geriye atıp. Geleceğim ve süreç hakkında düşündüğümde kendimi kötü hissediyorum. Büyük bir bilinmezlik.
Senelerdir eve kapalı yaşadığım için kendimi kaybolmuş gibi hissediyorum
Durumun içi karmaşıksa
Ölüler ile aramdaki tek fark mezarlık ceset kokusu ceset kefen
İkili ilişkiler konusunda kaybolmuş durumdayım. Özel anlamda da genel anlamda da ilişki boyutunda güven hep karşımıza çıkıyor
Kayıp yaşadığım zaman
Gezmeye tek gittigimde
Amaçsız ve hayalsiz hissettiğimde
Kafam karıştığında , kararsız kaldığımda...
Takıntılarım tuttuğu zaman
Yalnız kaldığım süre boyunca
Özel bir duruma gerek yok ben kayboldum.
Yorgun olunca..
boşlukta kaldığım zaman
Aşk hayatında
Kaybolmam ben
Anlaşılmadığımda.
Hayatım boyunca hıcmı yüzüm gülmez dedıgım zaman
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?