Bazen insan, zihinsel olarak aynı frekansta olmadığı biriyle iletişim kurmak zorunda kalır. Fikirler uyuşmaz, konuşmalar yüzeysel kalır ve kendini ifade etmek giderek daha yorucu hale gelir. Hele bir de karşındaki kişi dinlemeyi bilmiyor veya anlattıklarını anlamıyorsa, bu durum daha da zorlaşır. Böyle bir ortamda bulunmak seni de yorar ve ister istemez susmayı tercih edersin.
Peki, sen böyle durumlarda nasıl tepki veriyorsun?
Kendi seviyende olmayan biriyle muhatap olmak gerçekten zorlayıcı değil mi?
Kendi seviyemde olmayan biriyle muhatap olmamaya çalışıyorum. Veya O'nun anlayacağı tarzda anlatmaya çalışıyorum. Ama ısrarla dinlemiyor ve anlamıyorsa direkt alakayı kesiyorum. Çünkü iletişim insanın ruhuna ve zihnine bir şeyler katmıyorsa, cümleler ve zaman israf olmuş demektir.
Evet, bazen kendi seviyende olmayan biriyle muhatap olmak zorlayıcı olabilir. Özellikle iletişim kurarken anlayış eksiklikleri veya farklı bakış açıları, karşılıklı olarak sıkıntı yaratabilir. Bu durum, yanlış anlaşılmalara veya duygusal olarak tükenmiş hissetmeye yol açabilir. İnsanlar arasında doğal bir uyum arayışı olduğu için, benzer seviyede olan biriyle daha kolay bağ kurulur ve konuşmalar daha verimli olur. Tabii ki, her insanın farklı bir hızda geliştiğini ve farklı yaşam deneyimlerinin olduğunu unutmamak önemli. Bazen sabır ve empatiyle, bu farklılıkları aşmak mümkün olabilir. Ancak sürekli olarak zorlanmak, ilişkilerde dengenin kaybolmasına neden olabilir.
Kesinlikle zorlayıcı. Karşındaki kişi seni anlamadığı gibi, anlamaya da niyeti yoksa iyice sıkıcı hale geliyor. İlk başta kendimi ifade etmeye çalışırım ama eğer boşuna enerji harcadığımı hissedersem, geri çekilip susmayı tercih ederim. Çünkü bazen en iyi cevap, hiç cevap vermemektir. Zihinsel olarak aynı yerde olmadığın biriyle uzun uzun konuşmaya çalışmak, duvara konuşmak gibi hissettiriyor. O yüzden gerekmedikçe muhatap olmamayı seçiyorum.
Evet, bazen bu gerçekten zorlayıcı olabilir. Kendi seviyende olmayan biriyle muhatap olmak, iletişimde kopukluklar yaratabilir ve duygusal anlamda yorucu hale gelebilir. Çünkü anlamadığın bir dili konuşuyormuş gibi hissedebilirsin, ya da birbirinizin düşüncelerini, hislerini ve dünyaya bakış açısını anlamakta zorlanabilirsiniz. Bu, bazen sabır ve empati gerektiren bir süreç olabilir. Diğer taraftan, insanın farklı seviyelerdeki insanlarla iletişim kurabilmesi de önemli bir beceri. Bir süre sonra, daha farklı bakış açıları ve deneyimlerle de büyüyebiliriz. Ama tabii ki, bu tür ilişkiler bazen fazla yorucu ve zorlayıcı olabilir.
Muhatap olmuyorum. Bazen burada denk geliyor mesela. Karşımdaki laftan anlamayınca engelliyorum ama günlük hayatta mecbur kaldığımız da oluyor tabi. Çatışma yaşamamak için sessiz kalmak gerekebiliyor
O ortamda kalmak zorundaysam yemek tarifinden, baharın erken gelişinden konu açarım. Ne yaparsanız yapın, bazen insanlar sizin anlattığınız konuya tamamen kapalı oluyorlar. Bu durumda yapılacak en iyi şey keteye kaç bardak sıvıyağ koyduğunu konuşmaktır.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
1 yıl
Evet, gerçekten zorlayıcı olabilir. Kendi seviyenizde olmayan biriyle iletişim kurmak, anlaşmazlıkları artırabilir ve zaman kaybı gibi hissedilebilir. Kendi değerlerinize ve sınırlarınıza saygı gösteren insanlarla olmak, daha sağlıklı ve verimli ilişkiler kurmanıza yardımcı olabilir.