Bazen insanlar, çevrelerinin beklentilerine göre yaşamaya o kadar alışırlar ki, kendi kimliklerini sorgulamadan başkalarına nasıl görünmeleri gerektiği konusunda kararlar alırlar. Bu, kimlik karmaşasına yol açabilir. İnsanlar dışarıya nasıl görünmek istediklerine odaklanırken, kendi iç dünyalarına yeterince zaman ayırmayabilirler. Kendi benliğini tanımak, aslında içsel huzur ve gerçek mutluluğun anahtarıdır.
Peki, kendini tanıdığını düşünüyor musun, yoksa bazen kim olduğunu bile unutuyor musun?
Gerçekten kendini tanıyor musun, yoksa başkalarının seni nasıl görmesini istiyorsan öyle mi davranıyorsun?
Ben kendimi nasıl tanıyorsam başkaların da beni öyle tanır. Kendimi olduğu gibi davranıyorum benim doğallığımı ya beni böyle kabul eder ya da yol verir. Gerçek özü sözü taşıyan kişi güçlü insanlardır.
Bir insan kendini neyi layık görüyorsa başkaların da kişiye öyle layık görür. Elalem ne der düşüncesi taşıyan başkaları gibi yaşar bu gibi kişiler korkak insanlardır.
Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
Ben kendimi gerçekten tanıyorum tabi ki de.. başkalarının hakkımda ne düşündüğü zerre umurumda değil benim. Kendini tanımak, güçlü ve zayıf yönlerini, değerlerini, ilgi alanlarını, hayallerini ve korkularını anlamak demektir. Kim olduğunu, neyi sevdiğini, neyin seni mutlu ettiğini ve neyin seni rahatsız ettiğini bilmektir. Kendini tanımak, kendini kabul etmek ve olduğun gibi sevmektir tabi ki de.
Kendimi biliyorum, potansiyelimi ve varlığımın sınırlarını biliyorum, ama bunu başkalarının beni nasıl görmek istediği için kullanmıyorum ve sadece kendim için kullanabilirim. Bazen ister istemez enerjim düşüyor veya yükselebiliyor ama kendimi biliyorum her şekilde.
Ben kendimi tümüyle tanıyorum ve artık buna da gayet eminim.. Kabiliyetlerimi, güçlü ve zayıf yönlerimi, hatalarımı kendim keşfediyor ve kendim çözümlüyorum.. Tâbi ki yeri geldiğinde güvendiğim ve tecrübeli insanlardan fikir ve destek alıyorum. Ama kimseye göre hayatımın gidişatını şekillendirmiyorum. Çünku herkes hayatımdan bir gün az çok gidecek ve ben benle kalacağım..
Gerçekten kendimi her konuda tanıdığımı söyleyemem. Yaşayıp deneyimlediğim durumlar karşısında, elde ettiklerimle kendimi değerlendirebilirim. Başkalarının beni nasıl görmesini istediğim ise benim için değişken bir durum. Genelde, güvenilmesi gereken kişi olurum; bazen örnek alınan biri, bazen de herkesle aynı.
Kendime dürüstüm ve gerçekten kim olduğunu da öğrenmek istiyorum. Bu yüzden olmadığım biri gibi olmanın peşine düşlüyorum, düşmek de anlamsız geliyor bana
Doğruyu söyleyeyim mi? Aslında kendimi çok iyi tanıyorum. Gerçek hayatta olamadığım kişiye Ama olmak istediğim kişiye ise Burada yani sanal dünya da dönüşüyorum.
gerçekten kendimi tanıyorum, beni nasıl görmelerini istiyorsam öyle davranıyorum üstelik. yürüyerek merkeze inmesi uzun sürüyor diye metroya bindiğim doğrudur ama.