Empati, kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyarak, onu yargılamadan ve ayrıştırmadan dinlemektir. Olaylara onun bakış açısından bakarak, anlamaya çalışmaktır. Sempati ise o kişinin duygularını hissetmek, o ağladığında ağlamak, sevindiğinde ise sevinmektir. Yani olayı kendi gözünüzle değil, onun gözüyle görmektir.
Birine bir şey yaparken kendimi onun yerime koyarak empati yaparım elbette, vana yapılasa ne hissederim düşüncesi var. Sevdiğim ve değer verdiğim insanlara karşı da zaten sempati duyarım ve bu hislerimi, duygularımı onlara belli eder gösteririm.
En İyi Cevaplar