Devamlı başkalarının varlığına ihtiyaç duymamız ve yalnızlıktan korkmamız, bizi güçsüz mü yapar, sizce...

#αℓωαуѕ кєєρ ѕмιℓιиg...
Devamlı başkalarının varlığına ihtiyaç duymamız ve yalnızlıktan korkmamız, bizi güçsüz mü yapar, sizce...

#αℓωαуѕ кєєρ ѕмιℓιиg...
İnsan sosyal bir varlıktır. Birilerinin manevi desteğini görmek ister. Ama birşeyşeri yapması, başarması gerekiyorsa bunu herkese ve herşeye rağmen tek başına başarmak zorundadır.
Başkalarının varlığına ihtiyaç duymamız, güçsüzlüğümüzün bir işareti hem olabir, hem olmayabilir. İllaki manevi destek isteriz. Madde desteği de ihtiyacımız olabilir. Kadın ve erkek eşit olmadığına göre. Erkeği güçlü görmek destek istemek normalden ötesi değildir. Kadın erkek yaratılışımda erkeğin sahip çıkması destek olması vardır. Ne yazık ki bazı eril varlıklar olması gerekini unuttu. Kendi görevini yerine getirmiyor. Dişil kadın gibi davranır oldu…
Teşekkür ederim. 🌹
Sorumluluk alma bilinci zayıf olan insanlar için geçerli bu durum.. yalnız başına karar alamayan, sürekli birilerinin gölgesinde yaşayan, hata yapmaktan korkan, risk almayan, kendi ayakları üzerinde duramayan İnsanların güçsüz olduklarını düşünüyorum.. Ve beni soğutuyor bunlar o insandan..
Yalnızlık Allah’a mahsus evet ama yalnız olunca kendini güçsüz hissetmek ve birilerine ihtiyaç duymak farklı bir durum.. Böyle düşününce; sanki sürekli birilerinin gölgesinde olmak zorundaymışız gibi, onlar olmadan ayakta duramıyormuşuz hissi oluşuyor bende..
Yoksa insanın hayatında birilerinin olması, hayatı birileriyle paylaşmak insanın doğasında olan bir arzu..
Rica ederim..
Dünyanın en güçlü hükümdarları bile bir kadının varlığına ihtiyaç duymuştur. Çok doğal bir şey bana göre bu.
Cevap
9Cevap
Evet zayıflıktır ama her zayıflık da bizim suçumuz değil. mesela bir yemek yemediği için ya da uykusuz kaldığı için ölen birine güçsüz diyemezsin. sevgi de aynı şekilde bunlar gibi bir yere kadar ihtiyaç.
Sosyal varlıklarız ve doğada en savunmasız büyüyen canlılar arasındayız. İhtiyaç duyulması normal fakat bunu güçsüzlük olarak kişiye dönmesi tamamen kişiyle alakalı. Ben tek tabancayken daha verimli oluyorum, daha hırslı çalışabiliyorum, daha çok odaklanabiliyorum ve hani yalnızlıktan zevk almayı öğrendim. Sorumluluk bilinci, risk alabilme kabiliyeti, iletişim becerisi vs. bunların kişisel gelişim olarak kişide olması lazım bence kanka
Göbek adımdır kendisi :d lkJHJSKLDAFASDF
yalnızlık Allah’a mahsustur, insan zayıf yaratılmıştır sevgiye muhtaçtır
Güçsüzlük değil de fani olduğumuzun bir göstergesi bence, bu dünyada bir eşimiz olsun diye Allah bizi iki cins olarak yaratmış, evlenmemizi emretmiş. Yalnız hayat süremeyiz, mutlaka bir yerde eşe ve dostlara ihtiyacımız olur.
Desteğe ihtiyaç duymak güçsüzlük değildir. Mutlaka hepimizin eksik olduğu noktalar vardır. Bazen bunları öğrenmek için , bazen cesaret almak için, bazen başarmak için, bazen de tutunmak için illa ki başkasına gerek duyulur. Herseyi başaracak olsak ne meslekler doğardı ne de çalışmaya gerek kalırdı.
İnsanın fıtratı gereği birileri ile birlik ve beraberlik içerisinde yaşamaya muktedir ve müsait yapısı vardır. Bu acizlik veya zayıflık göstergesi değil, kuvvetin, beraberliğin esamesidir. İnsanlığın sınavı bitmez, ilk yaradılıştan sona kadar mutlak suretle hayatın her anında birileri olacaktır.
Zaten insan dünyaya gelirken bile birilerine muhtaç olmaz mı Bir doktorun elleriyle dünyaya geliyorsun öldüğünde tabutunu taşıyan birileri oluyor her insan birilerine muhtaç olur Allah bu yüzden canlıları yaratmıştır.
İnsanoğlu yalnız yaşayabilen bir varlık değildir. İllaki birine ihtiyaç duyar. Bu duygusal bir ihtiyaçtır. Hiçbir zaman tek olmadık, hep bir diğer yarımız oldu...
Biz sosyal varlıklarız tabii ki birbirimize ihtiyacımız olacak. Ama bu tek başına dışarı bile çıkamamak vs. gibi oluyorsa sıkıntı büyük. Yardım alınması gerekebilir.
Hayır değildir bu bir nevi yaradılış gayemizden dolayı olsa gerek insanız sonuçta birine ihtiyaç duyarız kalben
Devamlı başkalarının varlığına ihtiyaç duymak zayıflık mıdır? Sanmıyorum daha çok alışkanlık ve tercih ile alakalı olabilir.
Bazen güçlü bile olsan birine ihtiyaç duyabiliyorsun bence güçsüz yapmaz.
Hic duymadim.. bunu bana cocukken cok iyi alistirdilar..
Yalnızlık korkusu kötü insan kendine yetmeyi öğrenmeli
Bu yazılanların hiç biri bende mevcut değil
Evet öyle bu hayatda kimseye ihtiyaç duymamalıyız
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?