istesem de istemesem de karşımdakini anlamak için empati kurarım. doğrularını nasıl bir yolla bulabildiğini, yanlış düşünüyorsa bu düşünceye onu nelerin sevk ettiğini anlamam ve ona göre cevaplar bulmam gerekir. zaten amaç birbirimizi anlamak değilse bir insanla diyalog kurmanın ne gereği vardır? bir nebze faydam olmayacaksa onun hayatında neden varım diye kendimi sorgularım.
Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
Ben empati her zaman yaparım tabi ki de.. ama karşımda ki insanın bunu hak etmesi lazım önce.. yani kalkıp da bana saygısızlık yapacak ya da kötülük yapacak sonra da kendisini anlamamı bekleyecek.. o zaman hayatta empati yapmam.. yine de karşımda ki insanı önce dinlerim.. derdi ne olduğunu merak edeirm.
Ben çok fazla empati kurarım bazen bilerek bazen bilmeyerek. Merhameti vicdanı olan herkes istemediği halde empati kurar zaten… bundan memnun muyum? evet çünkü biliyorum’ki Allah karşılığını bana vericek ama tabii hak etmeyen insanlara da empati kurmuş oluyoruz maalesef… bu arada görsel iyiymiş…
Benim yaptığım empati değil de, valla üşeniyorum insanlarla uğraşmaktan. O yüzden empati yapıyorum zannediyorlar. Yani ben pek şey etmiyorum sadece geçiştiriyorum, yola veriyorum