Karşınızdaki size nasıl davranırsa siz de ona öyle mi davranırsınız?

Hepimizin diline pelesenk olmuş bir cümle var; "Kendine nasıl davranılmasını istiyorsan karşındakine de öyle davran."

Bence bu cümlenin bir diğer tamamlayıcı cümlesi ise şu olabilir; "Karşındakine nasıl davranırsan öyle geri dönüş alırsın."

Bence karşımızdaki insan bize nasıl davranmış olursa olsun, kendi davranışlarımızı düzenlemek bizim sorumluluğumuzda. Mutlaka o kişiye onun bize davrandığı gibi davranmak zorunda değiliz. Bu her türlü ilişkiyi çıkmaza ve iletişimsizliğe sürükleyen pasif agresif bir davranıştır.

Bu pasif agresif tutum yerine duygu ve düşüncelerimizi açık ve dürüst şekilde dile getirmeyi tercih edebiliriz.

Yeni yılın ilk gününde kurduğunuz her türlü iletişimde bu farkındalıkla hareket etmenizi diliyorum... 😇

Evet
Hayır, şöyle davranırım;
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Karşınızdaki size nasıl davranırsa siz de ona öyle mi davranırsınız?
Cevapla