Kime göre doğru, neye göre yanlış 🙄

Katılıyorum
Katılmıyorum
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Kime göre doğru, neye göre yanlış 🙄

Doğrular kişiye ve duruma göre değişir, bu söze çok katılıyorum çünkü bazı insanların doğrusu bana göre yanlıştır belki de.. ama gerçekler aynıdır
Bu cümle benden alıntı gibi resmen...
Doğru tektir aslında bu konuda aşırı sorun yaşıyorum ben kimseye derdimi anlatamıyorum da :))
Yanlış bir davranışın alt yapısında ne olursa olsun o onu yanlıştan doğruya asla sürüklemez...
Evet neden yanlışa düştüğünün gerekçesi olarak kabul görebilir ama doğru diyemeyiz hiç bir şekilde... .
Örneklerle pekiştirmek isterdim ama bence sen beni anlarsın parmaklarım ağrıdı :)) birazdan hikaye odaklı bir soru Soracağım ve orada lazım olacak bu narin parmaklar :))
Doğrunun ne olduğuna göre değişir
Toplumda
Farkli kültürleri olan insanların kendi kültürlerine göre olan doğrular değişebilir de
Yani doğrular kişiye ve duruma göre değişir evet
Ama nesnel şeyler için bence durum değişmezdir ya
Tam olarak bunu kastettim. 😀
😂 iyi 12 den vurmusuz
Teşekkür ettim 🥂
Ricaa ettim 😀
Cevap
5Cevap
Evet katılıyorum..
Birine fazla değer vermek kimine göre doğru kimine göre yanlıştır ama değer verilenin totosunun kalkması gerçek..
O gerçek kişiye göre değişmeyen gerçeğin tekliğinin net kanıtı 😅
Biliyoruz da yazıyoruz..
Doğru bir söz. Herkesin doğrusu zaman ve bakış açısına göre farklılık gösterir. Lakin tek bir hakikat var..
Hayati tehlike toplumu riske atacak yanlış olmadığı sürece değişir
Doğrular ve yanlışlar tektir. Kişiye göre değişmez. Yanlış olan bir şeyi doğru kabul edince biri istediği kadar gerçek olsun yanlış ise yanlıştır
Sizin doğrunuz bana göre yanlış olabilir. Benim yanlış buldugum ise size göre doğru olabilir. Bunlar kişiye ve duruma göre değişir bence. Özellikle geleneksel bir toplumda bi çok yanlış davranış doğru olarak görüldüğü için sürdürülmekte. Doğru davranışlar da yanlış ya da ayıp bulundugu için yasaklanmakta. Haksız mıyım?
Haksızsın. Doğru ve yanlış tektir. Sana göresi bana göresi yok. Doğrunun doğru olduğuna eminsen yaparsın. Yanlış insanların ayıplamasi kaile alınacak bir konu değil
Şöyle bir örnek versem. İnançlar konusunda herkesin doğrusu başka. İnanç doğrultusunda da sizce doğrular ve yanlışlar değişmiyor mu?
Onda da yine doğrular tek, yanlışlar tek. Her inancın kendine göre doğru insan olursan ödül cennet, kötü olursan cehennem vb. İnançlar da doğru ve yanlış belliymiş demek ki. Yani sen ne yaparsan yap, düşünürsen düşün değişmeyen tek şey doğruların ve yanlışların tek oluşudur
Yok benim fikrimi değiştiremedin. Bana göre benim düşüncem doğru, sana göre senin düşüncen. Zaten doğru değişmeyen bir olgu olsa fikir ayrılıkları olmazdı. Yine benim tez burada devreye giriyor. 😊
Düşünceni değiştirme çabam yok olay burada başlıyor. Sen, seni ikna etmeye çalıştığımı düşünüyorsun. Oysa ki ben fikrimi savunuyorum. Doğru ve yanlış tektir. Şimdi diyelim sen ortada hiç bir şey yokken bana küfür ettin. Bu doğru bir hareket mi yanlış bir hareket mi?
Herkesin kendine göre doğrusu vardır. Ama bu gerçekleri değiştirmez
Evet öyle
Katiliyom
Katılıyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?