Sınıfımda bazı hemcinslerim Instagram da sınıftaki birçok kızla da herkesle de takiplesir onların fotoğraflarını sürekli beğenirler fakat hiçbir şekilde paylaşım yapmazlar, hikaye bile paylaşmazlar yani öyle söyleyeyim. Neredeyse 2 yıldır böyle davranıyorlar. Sizce bu tür erkekler özgüvensiz olduğu için mi sinsi oldukları için mi hiç paylaşım yapmazlar?
Bu arada bölümümüz çok ağır bir bölüm çoğunlukla ders çalışmamız gerekir. Bunu da belirteyim belki sonuca etkisi olabilir
Bu arada bölümümüz çok ağır bir bölüm çoğunlukla ders çalışmamız gerekir. Bunu da belirteyim belki sonuca etkisi olabilir
Özgüvensiz oldukları için bence
Sinsi oldukları için bence
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Foto çekinmek vs sevmiyor olabilir. Ben de çok güzel olduğum bir gün bile olsa çoğu zaman foto çekmek bile gelmez aklıma. Sürekli paylaşım yapanlar için de gösteriş veya ilgi budalası diyelim bari tam olsun
Evet sürekli paylaşım yapanlar için ben de öyle düşünüyorum ilgi budalası denebilir. Ama hiç paylaşım yapmayanlar da kuşku uyandırıyor. Sonuçta illaki kendini paylaşması gerekmez normal manzara doğa fotoğraflari da paylaşabilir
Ikisi de değil. Gerek yok yani. Gerekli bir şey olarak görmüyorlar.
Madem gerekli bir şey olarak görmüyorlarsa neden her gün her an başkalarının attıkları gönderileri beğeniyorlar
İnstagram kullanmak veya kullanmamak bir tercihtir. Aynı şekilde nasıl kullanacağın da sana bağlıdır. İnsanları aktif takip edince sen de resim atmalısın diye bir kaide yok. Instagram'ı insanların sosyal durumunu takip etmek için kullanıyorlardır. Kendi resimlerini atmayı da gereksiz buluyorlardir. Tercih meselesi sadece.
Resim atmayı gereksiz buluyorsa veya paylaşım yapmayı gereksiz buluyorsa komple Instagram ı da gereksiz bulması gerekmez miydi? başkalarının attığı şeyleri de gereksiz görmesi gerekmez miydi?
Ben mesela 5 yıldır instagram kullanmıyorum fakat ıllaki benim gibi instagram'ı komple kapaması gerekmez bir insanın. Hoşlandığı, sevdiği insanlar vardır. Onları takip etmeyi seviyordur. Bu duygular onlarda instagram'ı kapatmanın önüne geçiyordur.
Buna ek olarak örnek veriyorum ben twitter'ı zamanında fizik ve kozmoz için kullanıyordum twitter'ın ana amacı dışında eskiden. Sevgilim de instagram'ı yeni şeyler öğrenmek için kullanıyor yararlı sayfaları takip ederek. Yani sosyal medya kullanmanın birden fazla sebebi var.
İşte hoşlandığı sevdiği insanlar için takip ediyor olsa bile şöyle bir durum var. Sen sevdiğin hoşlandığın birilerini takip ettiğinde onlar paylaşım yaptığında sende de bir dürtü oluşur paylaşım yapma gereği duyuyor insan. Ama bu tür arkadaşlar neden bu dürtülerine karşı koyuyor onu merak ediyorum. Ya sebebi özgüvensizliktir ya da kimse kendisinin ne olduğunu kim olduğunu öğrenemesin diyedir diye düşünüyorum
Yani mesela diyelim ki ben resim atmayı aptalcana buluyorum. Bu benim fikrim. Toplumsal olarakta bu meseleye aptalcana bakıyorum. X arkadaşım da resim atmayı çok seviyor. O arkadaşımı da seviyorum diyelim. Ben ona bu yaptığın çok aptalcana demek. Bir başkasına da demem meseleyi kişisel boyuta indirgeyip. Herkesin kendi özgürlük alanı var ve benim müdahale etme hakkım yok. Ne onun alanına saygısızlık ederim ne de o resim atıyor diye kendi fikir ve değerlerimden var geçerim. Yanı onun resim atması benim de atmamı gerektirmez. Ayrıca bu resimler çoğu insana açık. Dm'den karşılıklı gönderilen bir resim de değil. Sebebi bazı insanlarda tabii ki öz güvensizlik olabilir fakat çoğunlukla altında farklı farklı sebepler yatıyor.
(demek değil demem var değil vaz) Otamatik düzeltme (!) sağolsun
Ben insanların kendi özgürlük alanına müdahale edilmesi gerektiğinden hiç bahsetmedim ki. "Onun alanına saygısızlık etmekten" hele bundan hiç bahsetmedim.
O kişi paylaşım yapınca sen sırf onun kalbi kırılmasın diye mi Instagram açıyorsun yani? Eğer sen paylaşım yapmayı ap,, talca buluyorsan onların yaptığı paylaşım ı da ap,, talca buluyorsun demektir. Sen Instagram acmazsan kimse sana hesap soramaz "sen niye Instagram açmıyorsun bizim paylaşımlarımızı ap,,, talca bulduğun için mi" diye. Üstelik ap,,. talca bulduğunu kimseye söylemezsem kimse bu şekilde düşündüğünü de bilemez.
Demek ki o istek senin içinde var ki sen Instagram açıp insanları takip ediyorsun kimse bunu sana zorla yaptırmıyor.
Yani direkt sen diye söyledim ama sen bu şekilde hareket edenlerden bahsediyormuşum diye anla. Bu istek bu sekilde hareket edenlerin içinde var ki o şekilde hareket ediyorlar kimse onlara bunu zorla yaptırmıyor hatta kimse bunu rica bile etmez o insandan
Yani anlamlandıramadığım bu kişiler neden seni rahatsız ediyor veya dikkatini çekiyor ki?
Altı üstü basit bir sosyal medya uygulaması. Fazla anlam yüklemeye hiç gerek yok. Dediğim gibi basit sebepler yatıyor altında. Komplike bir durum yok.
Zaten söyledin demedim. Ben meseleyi kisisellige indirgemesin bir zorunluluk olmadığını belirtmeye çalıştım. Yani kafasındaki toplumsal bir eleştiri ve kişisel bir tercih birisini takip etmesine engel değil ve onun eylemlerini aptalca bulup takip etmemesine bir sebep oluşturmuyor.
Zaten kimse onlara bunu zorla yaptırmıyor. Mesele en başından beri onların basit tercihlerini birkaç kalıba sığdırmaya çalışman. Boş ver. Kompleks bir durum değil.
(indirgemenin)
Onların basit tercihlerini birkaç kalıba sığdırmaya çalışmıyorum ben. Bunlardan ziyade ben bu durumu irdelemeye, buradaki insanların bu konudaki düşüncelerini öğrenmeye, insanların ağızlarını aramaya, bunun nedenini araştırmaya çalışıyorum hepsi bu.