Şöyleki sosyal alanlarda rahat değilim. Kendimi bildim bileli böyleyim gerçi de bazen arşa çıktığını hissediyorum. Bugün doktor randevum vardı. Neyse gittim işte. Bu tarz şeylerde çok geriliyorum ama rahattım eskiye nazaran. Doktora sorunlarımı anlatırken odada stajyer doktorlar da vardı bir de annem - o da muayene oldu - belki ondan heyecan yaptım çünkü tek olmak vardı aklımda. Neyse o anda kalbim hızlı hızlı atmaya başladı. Kendimi sakinleştirdim çünkü artık böyle durumlara alışmışta olabilirim. Şikayetleriiimi dile getirdim. Sonradan aklımda acaba sesim kısık mı çıktı, titredi mi vs. gibi şeyler gelmeye başladı. Titrese veya kısık çıksa bir önemi yok büyük ihtimalle bunu önemsemeyecekler bile. Ama kendimi ezik görüyorum. Böyle ufak anlarda heyecanlanmam ve heyecanlandığım için de bana söylenen şeyleri unutmam tam anlayamamam. Tahlil yerini söylediği halde tam emin olamadım mesela. Veya sadece bu değil bir işimi halledeceğim zaman insanları o an dinliyorum ama dinlemiyorum gibi de. Nasıl tarif etsem bilemedim. Stres altında olduğum için algılayamıyorum sanırım. Umarım doğru anlatabildimişimdir. Eğer hayatım böyle devam edecekse, gram zevk almaycaksam ne anlamı var yani. Hastanede insanları izledim herkes o kadar rahat ki kendimi çok anormal hissediyorum. Ekstra sempati yapmam her şey için ekstra çabalamam lazım. Her şey mi kötüye gider arkadaş bir yerden bari tutabilseydim iyi olsaydım.
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
anlıyorum seni sosyal anksiyete yaşıyorsun önceden bende bunları yaşıyodum artık çok az ya da hiç yaşamıyorum büyük oranda geçti senin içinde aynısı olacak ömür boyu bunla kalmayacaksın zaten doktora gitmeye cesaret etmek bile büyük bir adım
Bu yaşa geldim hâlâ böyle olması beni üzüyor açıkcası. Ama umarım dediğin gibi olur ömür boyu bununla yaşama düşüncesi hiç hoş gelmiyor. Doktor terapist değildi bu arada normal muayene içim gittim. Ama evet belki eski ben olsam buna bile gitmeyebilirdim. Önceden yaşamış sonradan bunu atlatmış insanları duyunca seviniyorum bir umut beliriyor. Bende ileride insanlara böyle şeyler yazarım umarım.
sende benim gibi yazacaksın hiç üzülme bu yaş dediğin ne ki ya daha çok geç kalanlar var senin önünde kocaman zaman var ki eminim hızlı bi şekilde iyileşeceğine eminim sadece güçlü ol adım atmaktan korkma eğer hiçbir adıö atmayıp öylece beklersen bir şeyin düzelmesini bekleme. korkularının yavaş yavaş üzerine yürümen ve onları yıkman gerekiyor. burada kılıç ve kalkan senin elinde hadi savaşa 🌸
20 yaşındayım ve bu yaşlarımı böyle hayal etmezdim o sebeple. Hiç özgür hissedemiyorum kendimi sosyal kaygılarımdan ötürü. Teşekkür ederim gerçekten. Bu tip sorunlarımı anlatan eden biri değilim etrafımdakilerin haberi bile yoktur olabildiğince çaktırmamaya çalışıyorum bunu neden yaptığımı bilmesemde. Çaktırsam bile sorun olduğunun farkına bile varmazlar kişilik özelliğim gibi görüyorlar. Her neyse bana destek çıktığın için sağol tekrardan eğer karamsarlığa düşersem bu yazıyı okumaya çalışacağım.
bende 21 yaşındayım resmen aynı gbiyiz bende kimseye anlatmıyorum dertlerimi hep başkalrının dertlerini dinliyorum şu an yaptıgım gibi beni mesela hep dertsiz sessiz biri bilirler ama öyle değilim içimde kıyamet kopuyor sadece ben yaşıyorum onu da maalesef belki ilerde beni anlayan biri çıkar diye umuyorum
Anladım. Evet öyle oluyor genelde dışarıya bir şey çaktırmadığımız için farkedilmiyor veya nasıl olsa öyle diyorlar. Aile içinde özellikle ama bu benden de kaynaklı bir durum anlatmak içimden gelmiyor. Bilmelerini istemiyorum. Ne gibi bir derdin var bilmiyorum ama umarım bir çözümünü veya yolunu bulursun. Anlatmak istersen de dinleyebilirim sıkıntı değil.
ya benim anlatmak değil beni destekleyecek bi arkadaşa ihtiyacım var ben derdimi anlatmasam bile beni düşündüğünü hissettirecek birine işte bu yüzden kendimi yalnız hissediyorum belki sen beni anlarsın
Hal hatır soran bir arkadaşa ihtiyacım var diyorsun anladığım kadarıyla. Yani sağlam bir dost. Evet bu gerçekten gerekli bir şey arkadaşın faydası oluyor bunu inkar edemem. Ama yüzde yüz etki bekleyemezsin çünkü insan en nihayetinde yine kendiyle baş başa kalıyor. Hiç arkadaşım dediğin kişi veya kişiler yok mu. Liseden vs.
zaten reelde arkadaşım 5-10 tane ama ne biliyim yine de yalnız hissediyorum sanaldan biraz konustugum kisiler bile beni mutlu hissettiriyor belki arkadas olmak istersin benle
5-10 tane iyi bir sayı bence. Tabi kişilerle de alakalı. Benim de o civardadır ama yakın olduklarım iki üç kişi bunlar ile sorunlarımı paylaşırım. Eğer yanlarında yalnız hissediyorsan bir sorun vardır belki düşünmen lazım bu konu üzerinde. Arkadaş olmak hakkında belki anonim olarak konuşabiliriz diyebilirim sanal ortamda insanlara güvenenemiyorum seninle alakalı değil.
Bir soru daha soracağım da Hemcins veya karşı cinsle konuşabilmeyi nasıl yendin. Genelde yaşıtlarımla rahat konuşamıyorum aynı sebepten ötürü. Mesaj atacaktım ama gizliye almışsın.
pratik yaparak yenebilirsin psikolog ne der bilmem ama pratik yapınca zamanla alışıyorsun insanlarla konuşmaya… gizliye aldım cünkü üzüldüm teklifimin reddedilmesinden sende haklısın tabi anonim takılmak istiyosun ben sahte arkadas istemiyodum
Evet genelde herkes üstüne gitmek gerektiğini söylüyor. Tam reddettim denemez aslında sadece kendimden bahsetmeyi çok sevmiyorum. Havadan sudan vs konularda veya hobilerden bahsetmek iyi olabilir ama.
Panik atak yapıyorsun düşünceyle heyecanla korku karışık panikliyorsun
Eline tesbih al estağfurullah çek biter bu sıkıntı
Aslında ibadetlerimi düzgün bi şekilde yerine getirmeye çalışan biriyim. Ama dediğinizi de yapmaya çalışacağım teşekkürler
Yotupede mehmet yıldız vesvese video izlermisiniz daha iyi anlarsınız konuyu
O tarz videolar çok izledim açıkcası daha çok psikolojik açıdan izledim ama pek bir faydasını göremedim. Yine de bakacağım sağolun
Olay şu seni bu duruma getiren düşünceler olumsuz düşünceler aslında sende olmayanı şeytan sana vesvese verir
Bundan kurtulmak için aklındaki olumsuz düşünceler asla umursama soner
Ve
Maneviyat yükselt Allah yaklaş gecer hepsi olay bu
Umursamasam bile fiziksel olarak hissedince iş farklı oluyor. Örneğin kalbim hızlıca atıyor haliyle kaygı duyuyorum ve panik oluyorum sanki kötü bir şey olacakmış gibi. Böyle yaşanmaz gerçekten yorucu oluyor her şey.
Bunları bende yaşadım bunlar sen stres yapınca endişe korku duyunca beyin kendini korumaya alıyor sinyal veriyor vücuda sende gerçek zannediyorsun sakinleşince geçer
Mesela doktora git hiç birseyin çıkmaz
Bende ritim bozukluğu çarpıntı, mide sorunu sebepsiz ağrılar oldu
Bunun vesvese olduğunu anlayınca hiç bir şeyim yok şu an
Vücudun tepkimesi gayet normal vücudun harekete geçiren sensin düşüncelerden dolayı oluyor
Bunlara etki geçmiş travma endişe korku kaygı bunlar vesvese Maneviyat yükselt Allah yaklaşarak biter
İnşirah suresi oku
Hz yunus duası oku
Estağfurullah çek
Ya baki entel baki zikri çek
Asla boş durma kendini hep meşgul et
Evet düşüncelerimden dolayı olduğunun farkındayım kalıplaşmış düşüncelere sahip olduğumun da ama işte bu düşünceler de otomatikmen geliyor denebilir. Siz nasıl atlattınız tam olarak. Dediklerinizi de not aldım inşirah süresini ara ara okuyordum aslında alışkanlık haline getirmek lazım
Düşüncelerle savaşma yani mücadele etme sadece umursama kafanı hep meşgul et al eline tesbih zikir çek düşünceler umursamayarak soner gider
Yotupede mehmet yıldız vesvese video izlermisiniz 1 den başlayarak daha iyi anlarsınız kafana takılan sor
Sosyal alanlarda rahat olanlar, genellikle kendisinden başka hiç kimseyi umursamayan ve en çok kendini seven insanlardır.
Nasıl öyle biri olunur desem?
O zaman toplumdaki çoğu insan bu tarz kişiler. Yaş aldıkça mı böyle olunuyor bilmiyorum ama yaşıtlarıma baktığım zaman herkes bu tip gibi geliyor. Ben anormal gibi sırıtıyorum.
Sosyal alanlarda rahat olan iki çeşit insan var;
1) Bir tanesi karşısındaki insanın düşüncelerini önemseyen ve onu etkilemek için iyi adam olmaya çalışan insanlar. (Bu insanlardan sosyal alanlarda rahat olabilenleri, çok sayıda insanla tanıştıkları için ve bu alışkanlıklarını devam ettirdikleri için bir süre sonra rahat bir tavır sergilemeye başlıyorlar.)
2) İkincisi ise geçmişte insanlara empatiyle yaklaşan onları önemseyen fakat iyi niyeti kötü bir şekilde suistimal edilen ve en sonunda kendi kendine "Yeter artık, bundan sonra kendi hayatımın merkezinde yalnızca ben varım; istediğimi hayatıma alır istediğimi şutlarım. Sadece benim duygularım önemli." diyerek zamanla duygusuzlaşan, insanlara bağlanmak istemeyen ve hiç kimseye kolay kolay güvenmeyen insanlar. (Bu insanlar, artık etrafındaki insanların duygu ve düşüncelerini önemsemediğinden kendi doğrularını, kendi düşüncelerini patavatsızca dile getirebilen kavgadan veya tartışmaktan kaçmayan ve narsistleşmeye başlayan insanlardır.)
Çok açıklayıcı yazmışsınız teşekkür ederim. Çözümü biliyorum aslında da olabildiğince sosyal alanlara maruz kalmak. Bu ilk maddeye girebilir belki. Ama işte korkutucu olabiliyor.