Mutluluğun anahtarı, duygularla hareket etmekten mi yoksa mantığınla yol almaktan mı geçer size göre? Ne düşünüyorsunuz? Ve neden bunu savunuyorsunuz? 🦋

Mutluluğun anahtarı, duygularla hareket etmekten mi yoksa mantığınla yol almaktan mı geçer size göre? Ne düşünüyorsunuz? Ve neden bunu savunuyorsunuz? 🦋

Bence bir insanın duyguları ile değil mantığı ile hareket etmesi daha mutlu kılar çünkü duygular insana hata yaptırıyor en basitinden duygusal olarak verdiğiniz akrarlara bakın genelde sonunda pişman olurlar bunun nedeni de mantık sizin için en doğru olanı seçerken duygusal anlarda verdiğiniz kararlar ise sadece o anlık kalbiniz ne derse onuna verdiğiniz kararlar demektir. bu yüzden de ben her zaman için mantığımı daha çok kullanıyorum ayrıca zaten insan birini seçmek zorunda değildir ki... bazen mantık ile düşünürsünüz bazen de duygular ile düşünürsünüz yani bu biraz da insanın o an yaşadığı duruma ya da o an ki duygularına veya vermesi gereken kararlara göre de değişiyor ama duygular insanların zayıflığıdır. mantıklı düşünen bir insan illa duygusuz veya cani olacak diye bir şey yok. sadece aşırı duygusal olmamak lazım bu hayatta.
Duyguları ile hareket eden insandan asla zarar gelmez. Çünkü bu insanlar her şeyden öte vicdan sahibi kişilerdir. Atacakları adımı ölçer, biçer ona göre atar. Mantığı ile hareket eden insanlar ise genelde daha ruhsuz olurlar. Sonucun ne olduğu, kimin ne tür bir zarar gördüğü onları için çok fazla sorun olmaz. Duyguları ile hareket eden insanların biraz daha üzülme durumları olabilir o kadar.
Bir üyenin görüşünde ya da yorumunda görmüştüm sanırım: Kalbin aklı diye bir tabir. Kalbini yani duygularını önceliği yapan ve onunda mantığını kavrayan bir insan daha mutludur. Çünkü mantık bizi a noktasından, b noktasına götürür. Hayal gücüyse, her yere.. Yani duygular deri₥
Bu arada Cindrella'yı ne zaman izlesem kızın beli kalbimi parçalıyor. Bir insan nasıl bu kadar ince olabiliyoor depresyon sebebi resmen 🤦♀️
Ahahah dimi ama hayal ürünü bence Cindirella 😂
Kesinlikle her yönden mümkünatsız bi durum bhjkbhjvhb
Duygularıyla hareket etmesi kesinlikle. Mantık bazen duyguların önüne geçer, ne bileyim gurur falan yaparsın. Eh sonucunda bir duygundan olursun. Misal seviyorsun ama mantığın duygularının önüne geçmiş, o aşk ziyan olur. Her konuda mantığınla hareket edebilirsin ama insanlarla olan ilişkilerinde mutlaka duyguların mantığının önüne geçmeli çoğu zaman mutlu olabilmen için
Duyguların mantığın önüne geçtiğinde de kendinden taviz vermiş olmuyor musun ama sürekli?
Her zaman kendinden taviz vermen gereken duyguları yaşamıyorsun ki. Nefret de bir duygu misal. Bu duygunu kenara bırakıp mantığını dinlemek doğru mu sence; misal eşler boşanamıyorlar ama sevgi denen şey yok sadece mantıken birlikte olmalılar (çocuklar, iş, ev, alışılmıştık vs) ama duygularına göre hareket etseler ömürlerinin sonuna kadar birbirlerine prangalarla bağlıymış gibi yaşamak zorunda kalmayacaklar. Anlatabildim mi :D
Hımss... Evet anladım. Çok mantıklı. 😂
:D üff zar zor anlattım gülme djjddk
Yok yahu gayet iyi anlattın, jeton geç düştü benim ona gülüyorum sjshdhx
😃 tamam tamam jsjd
Teşekkür ederim 💜
Cevap
6Cevap
Duygular yanıltır bir çok insana karşı aynı duyguları besleyebilirsin kimisi yalan çıkar yanıltır kimisi doğrudur. Aklınla hareket edeceksin düşüneceksin duyguların düşünmene engel olur hissettiğini yaşamanı yapmanı sağlar ama doğru ama yanlış 🤷♂️ aklıyla hareket eden bir insanın hata payı azdır hata yapsa hatasından ders çıkarır iyisi için, doğrusu için yola devam eder. Duygular öyle değil kalbini değil aklını dinle..
Önce mantık konuşur sonra duygular harekete geçer.. Bu iki olgu birleşimi ise insanı mutlulukta nirvanaya çıkartır..😌
İpin iki ucu var, ikisini de sağlam tutmak gerekir diyorsun yani. 😄
Olması gereken.. 😉
Mutluluğun anahtarı benim için huzur.. huzurlu olabildiğim zamanlarda mutluluğu yaşayabiliyorum dolayisiyla mantığımın duygularımla örtüşmesi gerek, mutlak olarak birini seçmem mümkün degil..
Başta duygular mutlu kılar tatlı gelir ama sonunda keşke mantığımı kullansaydım der insan yani duygular mutlu başlangıca ama mutsuz sona sebep olur
Kişinin kalbi ve vicdanı pusulasıdır. Yargıçlar bile mantıkla oluşturulan yasaların yetmediği yerde o pusulayı kullanıp hüküm verirler. Kısacası önce mantık, yetmediği yerde duygu şarttır
Ben birini sevdiğimde duygularım ağır basar taki sorgulamaya başlayana kadar eğer bir ilişki içindeyken o insanı ve sözlerini sorgulamaya başlamissam o ilişki bitmeye yüz tutmuş demektir.
Olaydan olaya değişir, bazen öyle bir durum olur ki mantığın bile işin içinden çıkamayacağı bir durumda duygular her şeyi kendi kendine halleder.
İkisini dengede tutup olumlu sonuç aldığını görünce mutlu olur bencesii
Bilemiyorum, genelde mantıkla hareket ederim. Doğrusu çoğu zaman da mutluluğa götürür.
Duygular insanı uçurumdan aşağı atar..
Bunda büyük haklılık payı var gibi.
mantık ön planda olmalı zira bu zamanda çok önemli
İkisi arasında denge kurmak tabii ki
Duygu sahtekarlık yapıyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?