Yargılanmaktan korktuğum için kendim olamıyorum, ne yapabilirim?

Küçüklüğümden beri böyleyim. Aile içinde yargılandım, aile sevgisi görmedim, okulda zorbalığa uğradım, hiç arkadaşım olmadı, beni seven olmadı, insanlardan uzaklaştım iyice içime kapandım, yıllarca depresyonla uğraştım, sosyal anksiyetem var. Bunları aşmak istiyorum ama yapamıyorum. Kendim gibi davranırsam insanlar beni sevmez veya yargılar, benden soğur diye çok korkuyorum. Bu yüzden çevre edinemiyorum çok korkuyorum. Ne yapabilirim?

Yargılanmaktan korktuğum için kendim olamıyorum, ne yapabilirim?
Cevapla