Söz sizin için ne ifade ediyor? Günümüzde verilen sözlerin tutulmasını beklemek biraz romantik mi kalıyor?

Söz sizin için ne ifade ediyor? Günümüzde verilen sözlerin tutulmasını beklemek biraz romantik mi kalıyor?

Evet, insanların ahlaki deformasyona bu kadar açık olduğu ve maruz kaldığı bir ortamda söz verip, bunu tutmak açıkçası biraz romantik işi gibi kalıyor. Kimse kimseye çıkarı yoksa pek yanaşmıyor..
Hayır romantik değil saflık oluyor bence, ama saflık kötü bir şey olarak yorumlamıyorum ben bazen saflık yanlış anlasılıyor. Saf olmak temiz kalpli olmaktır. Kalbi temiz saf olan verilen sözlerinin tutulmasını bekleyenler ve buna inananlar bence saf ve temiz kalpli ancak bunları karşılamayanlar kötü kalpli olduğu için çok söz verir ve tutmaz çünkü bunlara ve yalanlara alışıktır. Onun için nefes olmak gibi birşeydir bu sorun yaratmaz.
Verilen sözlerin tutulmasını olayı benim açımdan romantizm ile çok alakasız bir durumdur. Söz tutulmak için verilir ve güven temelidir. Verilen söz tutulmazsa sözü verene karşı duyulan güven onarılmaz bir şekilde kaybedilir. İnsanların sözlerin tutulmasını beklemesi asla romantik bir bekleyiş değildir bilakis olması gerekeni beklemektir. Devre göre söze sadık olma durumu değişmez. Karakter belli ve sabit bir şeydir.
#selamgençlik 🍀🍀
⭐ Öyle. Ben de kimseden sözünde durmasını beklemiyorum. Ben de kimseye söz vermiyorum. Bu kadar basit. Bu kadar simple.⭐
#tubasueda 🍀🍀
Cevap
24Cevap
Maalesef ama gerçekten seven insan söz tutar
Biraz değil baya galiba.
Tabi bunu söyleyebilmem için elimde veri yok o kadar insan tanımıyorum ama sadece haberlere bile bakınca az çok bir çıkarım yapılabiliyor.
Yapınca da "söz tutma" erdemine sahip bir toplum gibi durmuyoruz maalesef.
Sözün, ahde vefanın bu kadar değersiz olduğu başka bir dönem yoktur sanırım.. Bunlara sürekli maruz kalmamız olayı önemsizleştiriyor.. Yani "söz verdiyse yapmaz.." diyemiyoruz..
Fazla iyimserlik, daha da ilerisi; saflık..
Kesinlikle. Günümüzde verilen sözler havada kalıyor artık.
Evet hatta baya hayalperest desek daha doğru olur. Çünkü günümüzde dürüstlüğe, doğru söze önem veren insan sayısı hayli azaldı. Bu yüzden de insanlardan güvenilir olmalarını bekleyemeyiz ¢
Kim sevdiğine kavuş muş gibi kavuşayım diyorum genelde kdjdk ne kimseye söz veriyorum ne kimseden söz alıyorum bir kere söz verdim bir kere söz aldım olmadı orada bitti benim için artık bundan sonra artık sadece eğlenirim
Kızlar bu konuda dönek
Tanisjtigin ilk zamanlar baya şüphecilik yapar
Bir keko gibi peşinden koşarsan kaparsın
Normal insan bu kadar uğraşmaz tabiki
Bu sefer
Sevseydi bırakmazdı derler
Kısacası karılar yalan söyleyen erkek sever
Günümüzde verilen sözlerin tutulmasını beklemek romantiklik değil saflık tir. Bu kişi kesin sözünü tutar dersin ama sonuç hüsran olur. Oncin kimseden bir medet ummayacan
Evet öyle kalıyor en bocaladığım şeylerden biri… ben kolay kolay söz vermem verirsem de tutmak için çabalarım… ama insanlara bu konuda yetişmekte zorlanıyorum…
Romantik değil kendi kandırmak belli havada kalacak sözler artık sözünü tutacak insanlara bile inanamıyorum 😒
Hayır alakası yoktur her insan verdiği sözü yerine getirmeli çok geçerli bir nedeni olmadığı sürece... tutamayacaksa söz vermemeli
Söz verme derim herzaman. Hayat bu saniyenin garantisi yokken sözler boş. Kimseden söz vermesini istemiyorum bu yüzden.
aynı zamanda kendinize de verdiğiniz sözdür. çünkü sevgilinizi kendinizden ayrı düşünebiliyorsanız, yeterince "sevgili" değilsiniz demektir
Benim için artık çok da fazla söz vermenin önemi kalmadı. Sanki insanlar anlık geçiştirmek için söz veriyormuş gibi geliyor.
Eskiden "söz namustur" derlerdi. Şimdilerde ikisi de kalmadı.
Bana birisi bir söz vermişse tutmak zorunda. Bende birisini söz verdiysem tutmak zorundayım.
hayır romantikl değil hala insanlara olan güvenimizin inancımızın bir parçası.
Sanırım şartlar çok değişken olduğu için böyle ❗️
Verdiğim sözü tutarım herzaman lafımin arkasındayım...
Çok doğru ya. Daha sözünü tutabilen görmedim ya da bana denk gelmiyorlar
Evet öyle kalıyor sanırım çünkü artık verilen sözler havada kalıyor
Ben tutmaya çalışıyorum, doğal olarak da tutulmasını bekliyorum 😑
Romantiklik ve saf kalıyor
Fazla hassas düşünmemek gerekiyor
O hassas yerden kırılıyoruz
Evet öyle maalesef. Bu zamanda verilen sözler tutulmuyor
Söz benim için bir şey ifade etmiyor , tutarım tutmam o anki psikolojime bağlı
Fazla romantik kalıyor. Tabi ki karşındaki insanın dürüst bir insan olmadığını biliyorsan.
Romantik kelimesi yerine hayal mi kaliyor diye sorsaydın çok daha gerçekçi olurdu.
Eğer söz veriyorsa yerine getirmesi lazım. Erdemlik sonucta
Kendi adıma, ağzımdan söz çıkarsa tutarım.
Hayır söz verildiyse durulur
Verilen sözlerin artık hiç bir hükmü kalmadı.
Genelde masumca bir hayal olarak görüyorum
Söz kimliği sergiler.
Tek kelime ile aptallık olur
Bunun neresi romantiklik
Söz n eolursa olsun veriliyorsa tutulmalı
gs liler genelde söz tutmuyor :p
Her halde, fakat bu aralar pek tutulmuyor sanırım!
Bana çok söz verip, hiç birisini tutmayan bir yörük kızına çok benziyorsun!
Bu iradeli bir duruş gerektirir...
En güzeli kimseye güvenmemek
Evet ne yazık ki artık öyle oldu
Hayır enayilik kalıyor artık
Polyanalık
Sözünü tutan insan çok az artık
Romantiklikten ziyade saflık bence.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?