Her şeyi çok kafaya takıyorum. Bu huyumdan nasıl kurtulabilirim?

Herşeyi kafama takıp çok büyütüyorum ve bu huyumdan kurtulamiyorum. Ne bileyim biriyle sohbet etsem hemen senaryolar kurmaya başlıyorum böyle olursa böyle düşünürse hakkımda falan filan.(Herşeyde bu sadece bir örnekti.) Aşırı derecede kuruntu yapıyorum. Özgüven eksikliği var hemde baya yüksek. Normalde bir şekilde başa çıkıyordum bu kuruntu meselesiyle ama artık iyice arttı her an bisiler düşünüyorum. Artik kuruntu yapmayı bırakıp hayatın tadını çıkarmak istiyorum ya uzun zamandır gerçekten kendimi mutlu hissetmiyorum. Ne zaman kendimi iyi hissetmek iki dakika sonra kuruntu yapıyorum tüm günüm böyle geçiyor. Olmayacak şeyleri düşünüyorum. Bütün ihtimalleri sıralıyorum resmen sonra da kafaya takıp üzülüyorum. Bir tavsiye verir misiniz? Gerçekten çok yorucu ve mental sağlığımı kötü etkiliyor.
Her şeyi çok kafaya takıyorum. Bu huyumdan nasıl kurtulabilirim?
Cevapla