Bu yaşta hala karanlık korkusu yaşıyorum, nasıl aşarım?

Lütfen dalga geçmeyin. Çocukluğumda birtakım travmalarım oldu karanlıkla ilgili. Ciddi şeyler değildi ama birkaç kişi tarafından biraz korkutulmuştum çok küçükken, korktuğum birtakım şeyleri ansızın karşıma çıkarıyorlardı özellikle karanlıkla ilgili şeyleri. Daha küçükken bile karanlık korkum yoktu ama sonradan oluştu. O günlerden beri ciddi karanlık korkusu yaşıyorum. 18 yaşına geldim hala aşamıyorum. Evde kimse yoksa/herkes yattıysa özellikle iyice geriliyorum. Bazen dayanabiliyorum ama çoğu zaman karanlıkta boğulacak gibi oluyorum, koridor karanlıksa bile geçerken ışığı açma ihtiyacı hissediyorum, akşam markete gideceksem caddeye çıkana kadar telefonun ışığını yakıyorum. Bu korkuyu nasıl aşabilirim, yine uyuyamadım bu saatte. Ciddi tavsiyeniz varsa yazın bu yaşta hala nasıl korkuyorsun bebek misin diye dalga geçecekler lütfen yazmasın.

Bu yaşta hala karanlık korkusu yaşıyorum, nasıl aşarım?
Cevapla