İnsanlarla göz teması kuramıyorum, bunu nasıl düzeltirim?

Bilmenizi isterim ki ben sosyal anksiyetesi olan bir insanım. Hiç arkadaşım yok, insanlarla pek iletişim kurmam, kurmarken de aşırı rahatsız hissederim. Uzun zamandır yapıyorum ama yavaş yavaş fark etmeye başladım, ben insanlarla hiç göz teması kuramıyorum. Ailem olsun veya yabancı bir insan olsun ne zaman biriyle konuşsam gözlerim hep sap sola bakıyor hiç göz göze gelemiyoruz. Marşındaki kişinin bana bakması beni zaten rahatsız eden bir şey ve yaptığım da istemsizce oluyor. Yani konuşma bitene kadar gözlerimi kaçırdığımı fark etmiyorum. Bunu nasıl düzeltirim? İnsanların gözlerinin içine bakamıyorum vallahi rahatsız hissediyorum

İnsanlarla göz teması kuramıyorum, bunu nasıl düzeltirim?
Cevapla