Hiç sosyal olmayan biriyim, bu durumu nasıl değiştirebilirim?

Küçüklüğümden beri kalabalık ortamlardan kacardim , 15,16 yaşlarında eve kapandım lise yıllarım içine kapanık özgüvensiz çekingen olarak geçti
Nedenleri var tabiki ( yaşıtlarıma kıyasla gelişim olarak zayıf kalmak aile içi dışı geçimsizlik, maddi sorunlar , çekingen genetik , babamda da çok varmış , , aileye bağlı olmam gibi gibi )
Şimdi 21 yaşıma geldim lisede staj yaptığım yerde çalışıyorum 3_4 sene olacak
Pandemiden önce spora giderdim faaliyet olarak
Şimdi gitmek istiyorum fakat işimden dolayı yaşayan ölü gibiyim bişey yapamıyorum
Çok yorgun ruh halindeyim arayışım yok monotonluğun zirvesindeyim
Sürekli olumsuz umutsuz karamsar düşünüyorum
Hayatımda değişik bişey yok ki normal yani degilmi
Tipim iyi kızlar bakar bakımlı olsam daha çok bakarlar
Ama bi türlü kendimi dışarıya atamıyorum
Arkadaş da yok , olgun biriyim bilmiyorum ya ne olcak böyle
Hiç sosyal olmayan biriyim, bu durumu nasıl değiştirebilirim?
Cevapla