İyi olmak herşeyin farkında olmak ve iyiliği tercih etmiş olmaktan geçer. İyi insan kendi tercihiyle iyi olmuştur. Herkesin iyisi olamayabilir. İnsanlar siyahlar ve beyazlardan oluşmuyor ne yazıkki. Kötü insanlar iyi olabilir mi? Milyonlarca kötülük yapmış bir adam kötü olarak anılır ve bu şekilde yargılanır. Bir iyilik yaptı diye yelkenler suya indirilmez. İnsanların içinde hep bir acaba'mı dedirtir. İnsanlar onun iyi olduğuna inanmak istemezler. Ama işin özünde yine vicdan ve özgür irade var. İyi insanda kötü insanda vicdanen kendileriyle iletişim kuruyorsa ve bunu bilerek isteyerek tercih ediyorlarsa o iki insanın kendi hayatlarına çektikleri şeyler de bu oranda değişir. Dediğim gibi siyah ve beyaz yoktur. Her insanın kendince tercih ettiği durumlar vardır.😄
Her insanın içinde iyilik ve kötülük vardır. Hangisini daha çok beslerse o ağır basar. Ben kötü bir insanın iyi olacağına inanmıyorum. Ahmet Hamdi'nin "insan bozuldu mu çaresi yok. " sözü geldi aklıma ;)
Bu karakter meselesi ama gerçekten iyi bir insan istese de kötü olamıyor. Çevresinde aldığı darbeler onu acımasız bir insan yapmak istiyor, keza kişi de öyle olmayı arzu ediyor ama bunu denediğinde başarılı bir sonuç elde edemiyor. Ben insanın 7'de neyse 70'inde de aynı olduğuna sonuna kadar katılıyorum.
Her insanın içinde bir iyilik potansiyeli vijdan konulmuştur her insanın içinede bir nefis (id) vardır. Akılla inançla seçim kendine kalmıştır. Kötü insan bir an iyi olsa ne olacak yine iyi sayılmaz
İyi insan iyi kalsın kötü insan kötü kalsın hiç boşuna kimse uğraşmasın ne yapsanizda vicdanliysaniz kötü istesenizde olamıyorsunuz vicdansizsaniz ne yapsanız iyi olamazsınız.