Sadece 40 saniye sonra.. Beni bekliyormuş meğer.. 😄
Kötü biri olmamak, iyi biri olmak anlamına gelir mi?
Sadece 40 saniye sonra.. Beni bekliyormuş meğer.. 😄
Karışık bir soru sanki.. Kötü biri olmamak, iyi biri olmak demek midir?

İyi bir insan değilim kötü bir insan da değilim aynı zamanda hem iyi bir insanım hem kötü bir insanım. Bana zarar verene iyilik yapmam , zarar vermeyene kötülük yapmam.
Kötü biri olmamak iyi olmak manasına gelmez kötülük yapmayan biri iyilikte yapmayabilir. İyi olmayan biri kötü olduğu anlamına gelmez. Bu tercihtir bir yoksa diğeri vardır değil mesele, mesele hangi tarafın ağır bastığı , hangi tarafta seçim yapıp hayat yaşadığı.
Benimde yorum karışık oldu sanki 🤔
Ne diyorsun sen😂
Anlamazsın sen , tiryaki anlamıştır çünkü onun sorusuda bir garip 😂
@tiryakinimtiryakin bana izah eder misin ne anladın 😂
Bir şey anlamamış ne gülerim 😂
Kısaca diyor ki; iyi olmamak kötü biri olmak değil, kötü biri olmamak iyi olmak değil.. Hangisi daha çoksa odur o insan.. 😅
Aydınlattığın için sağol 😂😂
@blackman3419 Bu kadar sade anlatacağına, yolu uzatıp fazladan benzin yakmış.. 😄
Hem de benzin bu kadar pahalıyken😂
Benzin faturasının size geldiğini mi düşündünüz 😂. Sırf anlayın diye Bilal’e anlatır gibi anlattım 😂😎
Alakası yok kötü biri olmamak kötülük yapmamak demektir. Ama bu sizi iyi yapmaz nötr yapar ki en sevmediğim insan tipidir bunlar. Bir fikirleri bir duruşları yoktur sadece kendi çıkarları vardır. Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın mantığı vardır. Kötülüğü bilirler görürler ama karışmazlar. Mesela çocukların istimara uğradığında annelerine söylendiğinde annesinin olayın üstünü kapaması bundandır. Mesela ortada devleti sömüren memurları görürler aman ya banane derler. Bir polisi bile aramazlar.
Herkesin içinde mutlak kötü ve mutlak iyi vardır hepimiz herkesin hikayesinde ya çok kotuyuz ya da çok iyi bir insanız o yüzden ben böyle ayrımın olduğuna inanmıyorum.
Sorun çok net ve anlamlı👍
Cevap ise: Firavuna karşı olmak yetmez, Musa'nın yanında olmak gerekir..
Thank you
Rica ederim..
Cevap
8Cevap
Hayır kötü olmamak, iyi olduğu anlamına gelmez. Bazen nötr kaldığım durumlar oluyor ve bu beni ne iyi ne de kötü yapmıyor. İyi olmak istediğimde iyiyim, nadir olsada bazen kötü oluyorum.
İkisi de bir seçenek. Ya iyi olursun ya kötü orta dengesini tutturmak çok zor. Ben kendimi iyi olarak görürüm ama bir başkasına göre kötü. Detayda da yazdığı gibi karışık bir durum.
Etliye sütlüye karışmamak gibi bişey bence
Hayır gelmez. ama zaten iyi veya kötü birisi değilim. sadece kişiye göre hak ettiği gibi davranıyorum.
Kötü biri olmamak kötülük yapan-yapabilen biri olmamak demektir. İyi biri olmak için de bence iyilik yapan biri olmak gerekir.
Cami mi yaptırmış, okul mu yaptırmış nerden bilelim iyi insan olduğu derler bizim buralarda.
Bir insana kötü diyebilmek için bir kötülük yapmış olması lazım. İnsanlara bir zararı dokunmuş olması lazım istenmeyen davranışlar sergilemiş olması lazım. Bir insana iyi diyebilmek için de aynı şekilde insanlara zararı olmamış olması gerek merhametsiz kimseye zararı olmayan kimseye dokunmayan kötü söz söylemeyen insanlar da iyidir yani Bu taraftan da bakmak gerek.
Gelebilir kimseye karışmayan kendi işine bakan insanların iyi olduğunu düşünüyorum sürekli iyilik yapmak zorunda değil şu devirde kendi halinde olması bile iyi olduğunu gösterir
Kötü biri olmamak, iyi olduğunuz anlamına gelir. Olumsuzluğun olmadığı bir durum ise sizin kötülük yapmadığınızı gösterir. Lakin iyi biri olmayıp, ancak kötü olup kötülük yapmamış olmuş olsaydınız dahi yine kötü olmuş olurdunuz.
Niyet önemli bence niyetim fesatsa kötüyse kötüsün demektir niyetin temiz ise iyi yöndeyse iyisindir sanırım
Neyi hangi niyetle yaptığına bağlı, biri gelir iyi niyetlerle bir şeyler için çabalar ama kötü bilinir. Kötü niyetle yapılan bir şey belki iyi görünebilir….
çok net bir cevabı yok yani 😄
Hayır, asla... Geçen gün çok büyük bir haksızlığa uğradım. 3 kişi sebep oldu diyebilirim... Bir kişi ise sessiz sessiz izledi sadece sonucu.. İyi biri olsa sessiz kalır mı, hayır? Kötü biri de diyekem ama çünkü bana zarar verenlerden biri o değildi.. Bana karşı tek bir kötülüğü de olmadı hatta bugüne kadar.. Bu olay aslında sorunun cevabını çok güzel veriyor..
Bence nerde kötü nerde iyi olacağını bilenler, o çizgiyi koruyabilenler ciddi anlamda iyi biridir
Hayır
Sadece kötülük yapmamak demektir
Ben de bazen kötü biri olmayı bırakıyorum kendimi durduyorum ama iyilik de yapmıyorum
İyi biri mi oluyorum şimdi kötülüğü bıraktım diye
Ben söyliyim, hayır
hayır gelmez. etliye sütlüye karışmayan diye tabir var. almıyor kafam böylelerini. insan gücü doğrultusunda birilerine temas etmeli, iyi gelmeli, bir şeyler yapmalı!
Bana göre gelir. Fikren, kötü olmamak iyi olmak için yeterli değildir diyebilirim. Ama o kadar çok kötü var ki, kötü olmayan kişi otomatik olarak iyiymiş gibi gelmeye başladı.
Vallahi onu bilmiyorum abi ama
"bana kötülük yapmazsanız yeterince iyilik yapmış olursunuz" diye bir yazı okumuştum. Sanırım yanlış da değil.
Bana dokunmayan yılan bin yaşasın demek gibi bişey bu. Tamam kötülük yapmıyordur ama bişeye de hayrı yoktur. Bu iyi biri yapmaz onu. Nötrleştirir.
Kötülüğü tercih etmemek de bir iyilik. Hem de önemli bir iyilik bu devirde. Çünkü artık herkesin kötülükten beslendiğini görüyoruz.
Sanmam. Kimseye faydan yok ise. İyi biri olduğunu nasil ima edebilirsin. En basiti. Bir hayvana bir şey verdin mi ya da sevdin mi gibi..
Hayır kötü biri olmamak sadece kötü biri olunmadığı anlamına gelir. İyi biri olmak için sadece kötü biri olmamak yeterli değil
İyilik yapmakla iyi olunmuyor, enayi olunuyormuş. Öyleyse iyi olmak için, kötülük yapmamak kafi olsa gerek.
Hımm 🤔 gerçekten güzel bir soru. Neye göre iyi, neye göre kötü.. Göreceli bu tür şeyler..
Soru karışık değil ıkiside birbirinin içinde soruda cevapta
Hayır aynı anlama gelmez. Kötülük yapmıyordur ama iyilikte yapmıyordur.
Kötü birisi değilim ama iyide olduğumu sanmıyorum.
En azından kendime karşı iyi değilim 🤷🏼♀️
İyi değilde zararsız biri sayılır ama iyiye yakın bence
Gelmez.. nefsinde, öfkesinde ve hırsında belli eder çizgilerini.
Hayır iyi biri olmak ayrı, kötü biri olmamak ayrı şeyler
kötülük yapmayan biri iyi biri olmaya aday olabilir ama iyi biri denemez..
Kötülük yapacak gücü yok diye bir insan iyi olmaz
Evet gelir.. Bir insan ya iyidir ya kötüdür.. İkisinin ortası yoktur..
İyilik yaparsan iyi biri olursun köütlüktne uzak durmak iyi birimypamaz
Hayır ben kötü biri değilim ama iyi biride değilim 😄
Sanmam. Kotu olmayip iyi olunsaydi bir cok kisi iyi olurdu ama oyle degil:)
İyi biri olmak kötülük yapma fırsatı varken kötülük yapmayan kişidir
Bir insan kötü değilse ne olur ki🤔 ya iyidir ya da kötü... ortası varsa ben bilmiyorum 🤔
Evet, kötülük yapmadığı sürece iyi insandır. Zararsız insan deriz, kendi halinde.
Hayır gelmez. Bazı insanlar nötrdür.
İnsan değil miyiz hepimiz kötüyüz. İçinde kötülük olmayan bir insan yok. İlla ki kendini gösteriyor damarına basılınca.
Bu arada kaşın, gözün ne güzelmiş öyle 🤤🤤
Kaşım gözüm ayrı oynar.. 😄
Hiç ayrı oynuyor gibi durmuyor😂
Senkronizeler şu an.. 😄
Hayır yani bana dokunmayan yılan bin yaşasın gibi bir şey bu
Evet, doğru. Bir insan ya melektir ya da şeytan...
Tam anlamıyla öyle denmez ama, şu devirde öyle diyebiliriz kesinlikle
Arafta kalmış olan kişi
Hayir notr olmak bence bu
Arafta kalmak anlamına geliyor 😄
iyi adam her zman iyidir.
Kötülük yapamayan iyi biridir bence.
Hayır kötü ve iyi değildir arada iyi arada kötüdür
Bnc ikisinn arasında vurdumduymaz biri var...
Gelmez
Yani öyle gibi geldi. Kötü değilsen iyisindir
Hayır gelmez
hayır değildir
Hayır gelmez.
Gelebilir , kötülük yapmamakta bir iyiliktir
Hayır tabkse
Düz insan
Hayır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?