İnsanlar kendilerine ilgi gösterilmesinden, iltifat edilmesinden, değer verilmesinden, saygı gösterilmesinden, önemsenmekten, hatırlanmaktan mutlu olurlar. Bir güler yüz, bir güzel söz, bir küçük iltifat… Nice gönüllerin kazanılmasına, düşmanlıkların yok olmasına, dostlukların kazanılmasına sebep olur.
Bazen işitilen olumsuz bir söz, olumsuz bir davranış… İnsanın psikolojisini bozar, verimini düşürür, çevresindekilere karşı kırıcı davranmaya başlar, hırsını başka insanlardan çıkarmaya çalışır. İnsanların beden yorgunluğu dinlenince geçer. Zihin yorgunluğu ve moral bozukluğu bir müddet devam eder. "Gönül yarası geçer ancak dil yarası geçmezmiş."
Hayatınızda Nezaket Sizin İçin Ne Kadar Önemlidir? Siz Nezaketli Olduğunuzu Düşünüyor Musunuz?
Evet önem veriyorum, genel olarak nezaketli olduğumu söyleyebilirim. Gerçi daha önceden herkesin nezaketi hak ettiğini düşünürdüm ama artık öyle değil. Bazı insanlar sadece kendi dilinden anlıyor..
Evet nezaket her insanda olması gereken bir ahlâk olmalı söylediklerin gibi aslında küçük bir nezaketli davranış ne mucizeler yaratır ama kimse farkında değil veyahut önemsemiyorlar
Bana da gösterildiği ölçüde nezaketimi korurum. Genel olarak nazik olmaya özen gösteriyorum. Ama hani kaba saba konuşup haddini çok zorlayan bir insanın dilinden de konuşmayı bilirim elbet.
Önemli ama sabır etmek kadar bocaladığım bir başka husus. Ne kadar çabalıyor olsam dahi, bazen insanların tutumları nezaket sınırlarımı zorlayabiliyor..