Öz güvenim yok, kendimi ezik gibi hissediyorum. Bu duygudan nasıl kurtulabilirim?

Merhaba öncelikle. 21 yaşında kendi halinde biriyim hiç arkadaşım yok özgüven problemimi bir türlü aşamıyorum sürekli kendimde kusur buluyorum erkek arkadaşım olduğunda veya yanımda arkadaşım oldugunda kendimi hep en ezik görüyorum. Annem mesela güzel giyiniyorsun ama dik yürüyemiyorsun demişti o kadar üzmüştü ki bu söz. Hep ne eksiğin var insanlardan dik yürü özgüvenli ol der ama yapamıyorum işte. Annem de çok özgüvenlidir o kadar belli oluyor ki dışarıdan bakınca çok imreniyorum. Ve çok safım insanlara karşı hep iyi niyetimi kullaniyorum o yüzden çok kullanılmışımdır çok hatalar yapmışımdır. Nasıl toparlayabilirim nasıl çıkabilirim bu psikolojiden bilmiyorum yardımcı olur musunuz kendime nasıl güvenebilirim kendimi nasıl sevebilirim bilmiyorum çok üzgünüm o kadar içimi dökmek istediğim şeyler var ki Şu an sadece kendimi sevmek saygı duymak istiyorum
Öz güvenim yok, kendimi ezik gibi hissediyorum. Bu duygudan nasıl kurtulabilirim?
Cevapla