Biriyle tartıştığımda korkudan cevap veremiyorum. Üzerime yüründüğünde kendimi savunamıyorum?

Ergenlik döneminde laf sokan, çat pat konuşan, hazır cevap bir kızdım. Tüm sınıfım tarafından 3 yıl boyunca zorbalığa uğradıktan sonra değiştim. Artık ne konuşuyorum, ne tartışıyorum, ne kendimi savunabiliyorum. Hiç özgüvenli değilim. Hiç bir konuda iddialı değilim. Herkesten korkuyorum. Haklı olsam bile bunu dile getiremiyorum. Biri bana kötü bir söz dediğinde diyecek bir şey bulamıyorum çok korkuyorum. Ya daha fazla kötü söz ederse, beni rezil ederse, falan diye çok korkuyorum. Aile içinde bile böyleyim hep haksızlığa uğruyorum. Millet tartışırken kendini çatır çutur savunuyor, laf çarpıyor falan ben böyle yapamıyorum. Beden böyleyim? Kendimi basıl değiştirebilirim herkesin beni ezmesinden bıktım.
Biriyle tartıştığımda korkudan cevap veremiyorum. Üzerime yüründüğünde kendimi savunamıyorum?
Cevapla