Günaydın arkadaşlar güzel ve mutlu bir pazar günü olması dileğiyle 🙏🏼 Duygusal zeka nedir? Duygusal zeka veya yaygın İngilizce ifade edilişiyle EQ (Emotional Quotient), bir insanın kendisine veya başkalarına ait duyguları anlama, sezinleme, yönetme ve yönlendirme yetisi, kapasitesi ve becerisinin ölçümünü tanımlamaktadır.
Güncellemeler
+1 yıl
Güncellll
Duygusal zekası düşük olan biri ile sağlıklı iletişim kurmak mümkün mü?
Bence IQ EQdan daha önemli. IQsu düşük biriyle ilişki yürütmek daha zor. Hayatın her anlamında anlaşmazlıklar yaşanır. EQ nispeten daha geri kalıyor bana göre. Tabi önemsiz diyemem.
Biri fikirlerde anlaşma diğeri ise duygularda anlaşma bence sağlıklı bir ilişki icin önce duyguların anlaşması gerekir fikir alışverişi de önemli tabi fikir uyuşmazlıktan ayrılan çok tabi
İkisi birbirinden bağımsız değil ki. Fikirlerin uyuşması, duyguların uyuşmasını da etkiler. Benzer hayat görüşüne sahip insanlar ortak duyguları daha rahat paylaşır.
Bu insanlarla iletişim kurmaya çalışmak bile insana eziyettir. Çünkü senin yaptığın açıklama ya da sorduğun soru ile ilgilnemezler. Empati kurma olayı sıfırdır. Vicdan sıfırdır Hep kendi dediklerini tekrar eder dururlar. Yani bunu her insan 3 yaşında yapar ya. Onun gibi. Hadi çocuk bizim çocuğumuz seve seve katlaniriz da başkasina biye katlanacagiz ki? Yürüsün gitsin, işine baksın 😂
Kişilik & Karakter konusunda 19,5b cevap paylaştı.
Onun seviyesine göre hareket edilebilirse sağlıklı iletişim kurulması mümkündür. Ama o seviyeye inemiyor ve onu kendi seviyenize çekmeye çalışıyor iseniz bunun sonu felaket olur.
Ckk guzel bir soru😊 Fikrime gelince ; bu tarz insanlarla iletisim kurmak her anlamda cok zor ne yazik ki. Daha bencil olduklari icin karsidaki insan pek umurlarinda olmuyor.
Yorumların çoğu olumsuz, kacarim konuşmam benden uzak dursun, baştan yaratılmali vs. diyerek bu insalar hakkknda böyle dusunmekte İşte bir anlamda EQ düşüklüğüdür, EQ sü yüksek insan bu şekilde davranmaz karşı tarafıda olumlu yönde etkiler, biraz öz eleştiri yapmak aynaya bakmam lazım sanki, ne dersiniz?
😅 vay bu soruyu nerden buldun kaç sene oldu unutmuşum, ama haklısın kesinlikle bir insanın EQ su yüksekse eğer bir insanla yargılamadan muhabbet içinde olabilir. Ama şöyle bir şey var, karşı tarafta EQ çok düşük ise eğer yani empati olmadığında yargılandığında bi yerde de sınırı çizmek gerekir kırıcı olmadan