Hayatınızdaki insanların size yaptığı duygusal şiddetten korunmak için öncelikle bunun farkında olmanız gerekiyor. Farkında olmayan insan buna direkt korunuyorum mantığıyla bakabilir. Bu şiddeti oluşturan kişi pasif agresif olduğu için ise farkına varmakta zorlanabilirsiniz. Size, olayda birinci şahıs olmadan, sizin kötü hissetmenizi sağlayan kişilerin farkında mısınız?
Bana duygusal şiddet uygulamaya tenezzül edene Turan Taktiği'yle hücum ederim. Gelsin kafamı kırsın, suratımda vazo patlatsın, kolay kolay karşılık vermem, çok sakin ve anlayışlı bir insanım ama benim kalbim beton değildir, kıranı misliyle kırarım. :D
Duygusal şiddet toplum da en çok görülen ama farkında olunmayan bir şiddettir, duygusal şiddet. Bazen hayatımın belli bir kısımlarında duygusal şiddete uğradım ama koruyamadığım, yenik düştüğüm zamanlar oldu. Duygusal şiddette yetersizlik duygusu daha çok ön planda oluyor, maruz kalanlar için. Ama hayatı öğrendikçe insanlara istediği kişiyi onlara vermemek gerektiğini öğrendim.
Fiziksel şiddetin bıraktığı iz geçer ama duygusal ve psikolojik şiddet geçmiyor.. Bu tür bir şeye maruz kalacağımı anladığım an silahlarım devreye girer.
Fiziksel şiddetin bıraktığı iz geçer ama duygusal ve psikolojik şiddet geçmiyor.. Bu tür bir şeye maruz kalacağımı anladığım an silahlarım devreye girer.
Duygusaldan kastın psikolojik taciz ve psikolojik istismardır umarım. Hayır, koruyamıyorum. Çoğunlukla panik atak ya da sinir krizleri geçiririm ya da içime atar bunalıma girerim. Bu ara bunalımlardayım...
Evet farkındayım. Önce karşındakinin söylediklerini analiz ederim. Objektif yaklaşımım duygularımı katmadan sabırlı. Sonra onun psikolojisini cozmeye çalışırım. Bende bırakmak istediği etkiye ve amacına. Zaten tüm bunlari anladıktan sonra üzerimde hiçbir etki bırakamaz. Enerjimi kontrol edebilirim günümü mahvetmem kulak asmam sağlıksız davranıyorsa haksız ve gereksiz konuşuyorsa.. boş şeyler der geçerim. Ama hakliysa bi durur düşünürum her zaman empati kurarim
Elbette... Çok şükür... Ve harika biçimde geri ceviriyorum, ters tepiyor , yaptığına yapacağına pişman oluyorlar... Ben bundan kendimi korumayı, bunu bana yapanlar da , bana bu şekilde gelmemeleri gerektiğini, çok iyi öğrendik...
Malesef hayır kendimi bir köşeye kapatıyor telefonumu alıyorum sahibinden. com giriyorum boş boş arabalara bakiyorum fakat beynimin icinde sorular. cevaplar cumleler bagirmalar cagirmalar ama disariya karşı hicbirsey yok.
Her şeyin farkındayım. Elbette koruyabiliyorum kendimi. Mesafe koyarak, görmezden gelerek, tepkisiz kalarak, yok sayarak bana duygusal şiddet uygulayan kişiyi etkisiz hale getiriyorum
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Tabiki bunlardan çok var duygu sömürüsü ile kompleksli düşünceleri ve kişiliğiyle saldırıya geçiyorlar kendi hayatı b. ktan sende mutlu olma derdinde çok insan var allah korusun böylelerinden bizi