Öyle olur ya bazen... Elimdekinin kıymetini bilmez; ama kaybedince değeri artar; değerini anlar. Peki neden? Elimizdeyken değerini bilsek ya bişeylerin...
İnsanlar neden bir şeylerin değerini kaybedince anlar?
Kişilik & Karakter konusunda 11,8b cevap paylaştı.
En basiti kimse susamadan, suyu aklına getirmez mesala. Keşkeleri alışkanlık edinmişiz. İhtiyaç duymadan kimsenin ya da hiç bir şeyin kıymetini anlayamıyoruz. İllaki kaybedince anlıyoruz yokluklarının ne kadar zor olduğunu. Aslında kaybettiğini fark edince değerini anlamaktır. Çünkü insan kaybettiğini fark edene kadar da zaman geçiyor yine. Bir eşya da olsa bir insan da olsa bu böyle.
Kimse elindekilerin kıymetini bilmez. Çünkü elinin altındadır sahip oldukları. Kaybedeceğini bir an olsun düşünmez. Çünkü elinden kayıp gideceği ihtimalini aklına dahi getirmez. Sonra kayıp gittiğinde de keşke'lerin pişmanlığını yaşar.
Bir durumun içindeyken o durum normalleşir tüm parçalar yerine oturmuş vaziyettedir çünkü. Hayatından çıktığı anda bıraktığı boşluğun büyüklüğünü anlayabilirsin.
Kaybettikten iki gün sonra yine eski halini her şey. İnsanoğlunun ruhu aynı biyolojik bedeni gibi kendini hemen tamir etmeye programlıdır. Kaybedilene sadece özlem duyar, varlığını yanında hissedince tekrar sıradanlaşır.
Farkındalığın olmuyor , o konuda yeterli bir bilince sahip olamadığından. Beyin karşılaştığı olaylara daha sonraları savunma yöntemi geliştirir. İlk defa deneyimlediğin bir konuda isabetli bir düşünce olamıyor.