
Kötü üslup ve hitabet ne gibi sonuçlara yol açabilir? Üslubunu kontrol edemeyen insanlar hakkında nasıl bir düşünceye sahip olmak gerekir?

Normalde baktığımız zaman, bu gibi insanlar içlerinde birikmiş ve bastırılmış öfkeyi, kimi duyguları bazı durumlarda açığa çıkarırlar. Tahammülsüz ve ölçüsüz olabilirler. Hatta ses tonlarını bile ayarlamakta güçlük çekerler. Çoğu şey sonradan onlara söylendiğinde yaptıklarının gayette tutarlı ve normal olduğunu savunurlar.
Diğer taraftan, bazı durumlarda insanlar kişisel haklarına saldırı, taciz vs. gibi ya da hak ve özgürlüklerinin kısıtlandığında ve kendilerinin ifade etmelerine mani olan durumlarda ki bu sıklıkla görülür konuşmalarında ki akıcılığı, zerafeti kaybedebilirler. Bu da bana göre gayet normaldir.
Misalen, bir toplu taşımada tacize ya da hakarete uğramış bir bireyin, diğer insanların buna kayıtsız kalması zihninde ve anın getirdikleri ile mukayese edildiğinde uslubunun bozulması hatta başka çareler araması gayet olağandır.
Yani iki yönden ele almak gerekir, kimi zaman haklı yönleri vardır diye düşünüyorum.
Benim düşüncem bu tarz insanların kendince haklı çıkma çabalarını onların eline verip tekmeyi basıp sevindirmek. Üslubu kontrolsüz olan biriyle tartışmaya girmektense hiç uğraşmayıp gülüp haklı olduğunu düşündürtmek en doğrusu. İş inada binerse üslubu öğretmek gerekebilir kendi kanımca. :D
Üslubu bozuk biriyle tartışmaya bile girilmez. Ne yaparsa yapsın o üslupla kimse haklı çıkmaz çıkamaz. Bizleri karşı taraftan üstün kılacak şey erdemimiz ve hitabetimizdir. Kişilerin karakteri sinirlendiğinde, kızdığında belli olur. Sinirlendiğinde ve tartıştığından kendini kaybedip karşısındaki insanın kim olduğunu unutup ağzını bozuyorsa bu kişinin karakterinde olan bir sıkıntıdır. Sakinlik kibarlık sinirli olan karşı tarafı çıldırtır 😃 o yüzden güzel tartışan ve hitabetine dikkat eden karşı tarafın sinirlenmesi ve sayıp sövmesiyle kendisinin haklı çıktığını görecektir her daim.
Üsluba dikkat etmeyen insanla aynı ortam içinde bulunmak rezilliktir. Asla güven vermezler ve patavatsız davranırlar. Toplum içerisinde herkes aynı bilgiye sahip olmasa da konuşması ve hitabı ile hatırlanır. Hakli çıktıklarını sanmaları da komik olur :) bu insanları hiçe saymakta yarar var.
Cevap
5Cevap
Karşımda ne konuştuğunu bilmeyen insana üslup nedir öğretirim, haklı mı değil mi anlar. Herkes sınırını bilecek, düzgün dialog kuracak.
Kodum mudu oturturum hacuu
Arnold Böcklın Kentaur ve Nalbant tablosuna sahip. Tablonun anlamı çok güzel:

Kentaur'lar insan yiyendir, yarı hayvan yarı insan. Ve kentaur'un acınacak hale gelmiştir at ayağı. Bu hayvan yanının derdini, ancak insan tarafı anlatır. Karşıdakinin düzeyine inmek... Kendinizin derdini başkasının derdi haline getirebilmek için onun gibi konuşan bir yanınız olmalı. Kentaur gibi değil; insan gibi. "Ezerim, çak şu toynağı" değil; "usta derdim var, bakar mısın?"
Üslubunu kontrol etmek önemlidir. Üslubunu kontrol edemeyen insanlar nerede nasıl davranması gerektiğinin farkında olmayan insanlardır. Ben şahsen böyle bir insanla karşılaşsam rahatsız olurum. Ya yanından giderim. Ya da yanımda böyle konuşmamasını, böyle konuştuğu için rahatsız olduğumu söylerim. 👍
Üslup onemli bir konu. Üslubunu kontrol edemeyen insanla zaten muhabbetin devamını getirmeyeceğim için kendi gözünde kendini haklı olarak değerlendirebilir, önemi yok.
Hayır, haklı olmuyorlar aksine gittikçe kendinden soğutuyorlar. Zamanla daha az samimi davranmaya başlıyorsunuz ve sonra ipler kopuyor. Tatlı dil, güzel söz, davranış her zaman insan ilişkilerinde işe yarar. Diğer türlü hiçbir faydası olmaz.
Önemsiz gibi görünsede aslında en önemli olaylardan biri üslup.
Hayır genelde haklı çıkan diye bir taraf yok. Kimisinin üslubu iyi olur haksız olur. Kimisinin üslubu kötü olur haklı olur. Bu durumdan duruma değişir.
Zerdevatçı bağırır, sarraf bağırmaz. Eskici bağırır, antikacı bağırmaz. Söyleyecek sözü olan, fikri kıymetli olan bağırmaz. Bağıran düşünemez, düşünemeyen bağırmak zorunda kalır. (Mevlana)
Hayır genelde haklı insanlar uğraşmak istemedikleri için üslubu bozuk insanları kendi haline bırakıyor onlar da kendini haklı sanıyor ve ne yazık ki dünya böyle dönüyor
Kişinin karakteri öyledir çabuk sinirlenir ve bir anda patlar haklı olsa da haksız olsa da öyle tepki verir
Ben kişiye göre ve olaya göre üslup belirliyorum eee benim hakkımda fikre kapılan kapılır ama yanılır bazen 😂
Şnsan haklı olduğunu üslubunu bozarak göstericek diye bir kural yok. Doğru sözler ve cümleler yeterli
Üsluba dikkat ederim. Üslubunu bilemeyen insanlardan uzak durmayı tercih ediyorum
Yanlış üslup doğru sözün celladıdır. Yani abi insan haklıyken haksız duruma düşer. Ne kadar sinirlensekte sakinliğimizi korumalıyız.
Üslubunu kontrol edemeyen insanlar haklı olsa bile haksız duruma düşüyor 🌺
Hayir saygi deger KizlarSoruyor uyesi. Anlamamaya ve anlasilmamaya yol acar. Fazla aciz derim.
Üslubunu kontrol edemeyen insanlar;haklıyken haksız durumuna düşebiliyorlar.
Hayır haklı çıkmıyor. Üslup konusunda sınıfta kalmış bir insan kendini ifade edemez , hakarete ve kaba söze başvurur. Bu durum da onu haksız çıkartır.
Haklı değil edepsizdir. Haksız olan insanlar genelde yüksek sesli konuşur.
Hayır tabiki o tür tavırları insanı pes ettirdiği için haklı çıkıyor gibi görünüyorlar
Karşıdakini kanser edip etkisiz halde bıraktığı için görünürde öyle oluyor galiba :/
Aksine uslubunu kaybeden insan hakli olsada kaybeder
Boş teneke çok ses çıkarır demişler. O yüzden kendimi bozmak yerine haklı olduğumu anladığım an susmayı tercih ediyorum
Uslubu kontrol etmek karsidakine bagli bazisi var hicbir sekilde anlamiyor
kendilerini haklı zannediyorlar ses tonlarıyla karşı tarafı bastırıyorlar ve konuşmasını engelliyorlar
Nefsine yenik düşendir onlar
Böbürlenme kendini bilememe şeytan işi
Nefstir
Ben kasıntı insanları sevmiyorum, Türk filmi oyuncusu edasıyla dolananlar sahte geliyor bana; dozu önemli bence.
Hayır genelde haklı insanlar uğraşmak istmedikleri için üslubu bozuk insanları kendi haline bırakıyor. Bu da onların haklı olmasına sebeb oluyor dünya böyle dönüyor
Üslubum daima küfürseldir
Yani hepimiz de oluyor arada
Boş beyinden çok ses çıkar. Tabiki haksız
Genellikle haksız çıkıyor
Hayır alakası yok
Bilmiyorum ki
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?