İkiside çok zor elbette. Ama insanın hayatını tamamen etkiler mi her ikiside? Sizce bir insanda hangisi daha ağır izler bırakır? Eğer yaşayan varsa örneklendirerek anlatabilirsiniz🤔
Bedensel şiddet, içinde psikolojik şiddeti de barındırır. Fiziksel yönden şiddete maruz kalmış bir kişi, bunun neticesinde travmatolojik davranışlar geliştirebilir. Bunun sonucunda bir takım psikolojik rahatsızlıklar bile edinebilir.
Psikolojik şiddet çağımızın en popüler sorunlarından biri fakat bedensel şiddet kadar çirkin yüzlü olduğunu düşünmüyorum.
Her ikiside iz bırakır. Fakat değerlendirecek olursak, psikolojik şiddet daha ağır gelir. Çünkü bedensel şiddetin acısı bir noktada geçicidir. Bu maddi olduğu için aldığınız şeyin şiddetine göre değişir tabi. Fakat psikolojik şiddet kolay kolay kapanmaz. Her zaman bu zihinde yer eder. Bu durum insanın hayatını daha çok rahatsız eder. Devamlı nereye gidecek veya bir şey yapacak olsa aklına gelme olasılığı daha yüksektir. Bu şiddet insanda ağır travmalar bırakır. En ufak psikolojik şiddet bile böyledir. Yani bunu ailenizde bile karşı karşıya kalsaniz, kolay uçup gitmez. Çoğu insan paikologlardan bu sebeplerden yardım ister. Tabi bedensel şiddeti burada yadsımak olmaz. Ağır bedensel şiddet durumlar bunlarda. İçeriğine girmek istemiyorum.
İkisininde iz bırakacağı kaçınılmaz bir gerçektir. Şiddet psikolojik olsun fiziksel olsun her anlamda kişiyi olumsuz etkiler. İkisininde sonucunda tabiri caizse psikoloji darmaduman olur. İnsanın ruhunda tahribat yaratır ve ömrü boyunca onu taşır. "Şiddet ve saldırganlık, düşünmeye önem vermeyen, muhakeme ile değil içgüdüleriyle haraket eden insanların yöntemidir." diyor Nevzat Tarhan. İşte bu noktada muhakeme edebilen bireyler yetişmesi için aile, toplum ve devlete çok büyük sorumluluklar düşüyor.
Her şiddet türünün içerisinde duygusal (psikolojik) şiddet vardır zaten. Sanıyor musunuz ki şu zaman da katil , tecavüzcü , çocuk istismarcısı olan insanlar hiçbir şey yaşamadan ya da sadece fiziksel şiddet ile böyle oldu. Her insan zamanında yaşayıp susturulduğu duyguların acısını çıkartıyor bir başka mazlumdan. 7 sinde ne ise 70 inde o olur insan. Değişir değişebilir diyenler aslında doğru demiyorlar. Çocukluğunda yaşadığını gördüğünü öğrendiğini 70 ine gelene kadar büyütüp besliyorsun sadece. Değişen bir şey olmuyor.
Psikolojik şiddet daha ağır olur bence fiziksel şiddetin izleri geçer akıla da gelir elbette ama psikolojik şiddet insanları içine kapanmaya iter ve öz güven eksikliği oluşturur. Şu dönemde baktığımızda boşanmaların çoğunun sebebi psikolojik şiddet.
Soyle düşünün,, size o kadar çok fenalık, kötülük, dert, tasa vs veren birine, psikolojik baskı olarak ne yapabilirsiniz, ya da fiziki darp şiddet olarak ne yaparsanız etkili olur ! Tabikide, aynı değil kıyas, çünkü sizin duygularınız var ise ve o duygular ( korku da bir duygudur ) size acı çektirir !
Bedensel şiddet psikolojiyi de bir hayli etkiler zaten İkisinin farkı sadece birinin bedensel olmaması Ama kalp iki durumda da kırılır Ornegin birinde hakaret eder birinde vurur İkisinin çok bir farkı yok ama bu durum yaşanılan olaya da bağlı Bana sorarsan bedensel şiddet daha ağır basar çünkü bu senin psikolojini de alt üst eder zaten
Bedensel şiddet güzel bir hayat olduğunda geçebilir düzelebilir, ama psikolojik şiddet ruha zarar verdiği için çok ağırdır hiç bir zaman tam anlamıyla yok olmaz izleri ile kendini hatırlatır en kötüsü de hayatı berbat eder düzelmez bunu yaşamım ile gördüm
bence psikolojik sevilmiyosan hakaretlere uğruyorsan en kötüsü, zaten sana psikolojik şiddet uygulayan kişi zamanında hem bedensel hemde psikolojik şiddet görmüştür ve oda bundan ötürü suçu günahı olmayan bir insana çektirir, sonrada şiddete uğrayan kişi nedenleri sorgular ve daha çok yorulur bu yüzden psikolojik daha kötü
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
İkisi de aynı iz bırakır. özellikle çocukken olmuşsa derin iz bırakır. çocukken psikolojik savunma mekanızması ya da yorumlama gibi kabiliyet olmadığı için çocukken başına gelenlerin kendiyle ilgisi olduğunu düşünür. yani kendisiyle ilgili kötü düşünmesine sebep olur. öz algısını , saygısını, dışarı karşı davranış ve tutumlarını büyük ölçüde etkiler.
Psikolojik siddet bana göre... Bedensel siddet bir süre sonra hafifliyor unutabiliyoruz belki de Ama insan ruhuna işleyen bir duyguyu unutamıyor. Hatta hayatımız o duyguların etkisinde gelişiyor ya da gelişemiyor.
Çocukluğum da ikisinide yaşamış biri olarak söylüyorum ikside bırakır. İlerki yıllarda hep insanlara karşı ön yargılı, özgüvenini kaybetmiş, içine kapanık, devamlı isyan eden, inancını kaybetmiş, gülmeyi sevmeyen, ezik suskun biri olursun. İşin sonunda ilk önce seni bu hale getirirler sonra deli gibi eleştirirler. Çünkü insanların adaleti merhameti yok...
İkisinin de bırakacağı izler olacaktır elbette ama bence psikolojik şiddetin izleri daha ağır ve acı olacaktır. Bedensel şiddetin izleri bir süre sonra silinebilir ama psikolojik şiddet büyük travmalara sebep olabilir kişi bunları belkide ömür boyu hissedecektir. İkisi de üzücü durumlar.
Bedenen şiddete uğramış bir insan aynı anda psikolojik şiddete de uğramıştır. Tek başına psikolojik şiddet insanın gücüne bağlı olarak yenilebilir ama bedensel şiddet çok daha zor.
Bir insanı günlerce aylarca döv vur yak acı cektir tecavüz et zaten bunlar onun zihninede yara açar. O yüzden sonuç ikisinin de şiddetine baglı değişicektir
Psikolojik. Çünkü beyini susturamazsan vucut ne kadar saglam olursa olsun dusunen ve karar veren zihindir. En azindan bana gore. Oyle fiziksel yasayinca belki merhamete gelirsin. Ama zihin tekrarlayip oradan cikamiyorsa sorun büyük demektir.
Her ikisi de çok ağır izler bırakmakta zaten birbirinden ayrıştırılamaz sevgi ve huzur icinde yasamak varken gereksiz ve insana yakışmayan aşağılık psikolojik sorunları olan kimseler bu yola başvuruyor ne yazıkki bunun önüne geçmek icinde çocukluktan itibaren düzgün eğitim şart ve tabi insanların da bu şiddete maruz kaldiklarinda susmamasi korkmaması ve malesef kendini savunması gerekmekte