
Aynı ortamda bir çok kişinin aynı psikolojik şiddete maruz kalması sonucu içlerinden birinin “beni çok fazla etkiliyor, hiçbiriniz benim kadar etkilenmiyorsunuz” demesi doğru mu?

Aynı ortamda bir çok kişinin aynı psikolojik şiddete maruz kalması sonucu içlerinden birinin “beni çok fazla etkiliyor, hiçbiriniz benim kadar etkilenmiyorsunuz” demesi doğru mu?
Tabikide eşit derecede bozulmaz. Kimisi çok etkilenir kimisi az etkilenir. Fakat şu konuda anlaşmalıyız ki. Hiç bir yaşanmışlık kötü birisini aklamaz. Ben bunları yaşadım o yüzden böyle birisi oldum. ya da günümüzde de olduğu gibi lanetli ırk bizi kestiler diyip bir başkasına kesmelerini meşrulaştırmaz. Kötü olmak tercihtir. Anne baba sevgisi görmeyip sokakta kalıp ki böyle tanıdıklarım var. İyi birisi olmak için çabalayan tanıdıklarım da var. Sokakta her türlü pis. liği yapıp cezaevine düşen mezara giren tanıdıklarım da var
Kisinin yapisina bagli degisebilir bu. Kimisi cok hassastir, kimisi degildir. Bunu biraz aile hayatinda kavgalarla buyuyen birinin ileride kendi ailesi oldugunda cok iyi bir ortam saglayabilecegi ve kavgadan uzak olabilecegi veya tam tersi yine gordugu, yasadigindan hic gelisme gostermeyip siddete basvurmak gibi gordum. Ozetle demek istedigim esit derecede herkes etkilenmeyebilir ve kendini ilerletip, gelistirip bunun ustunden ya cok iyi cikar ya da basarisiz olur.
Beni cok fazla etkiliyor, hicbiriniz benim kadar etkilenmiyorsunuz demesi de bu durumla cok iyi basa cikamadigini gosteriyor bence bir bakima, veya yarasinin taze oldugunu.
Eig icin tesekkurler:)
aynı psikolojik şiddet ama bozulma durumu eşit derecede olmaz bence de
çünkü insanlar aynı değildir
benim psikolojim başka bir durumda kalırsam bozulur
senin psikolojini bozan durum belki de bana fıkra gibi gelir :D
tıpkı hastalık gibi
mesela soğuğa maruz kalan insanların bazıları grip olurken bazılarının sadece burnu tıkanıyor :)
teşekkürler en iyi görüş seçimi için :)
Günaydın. Farklı tepkiler olabilir. Birisi belki kavga etmeye başlar diğeri sessiz şekilde kalır. İşi bırakmaya kadar neden bile olabilir. Ama kendine güvenmeyen kişi bir de baskının etkisi ile daha da sessizleşir ve iş yerinde ki benliğini iyice kaybeder. Günlük işe giderken sanki işkenceye gidiyormuş gibi olur.
Cevap
11Cevap
Bence bu kişiye göre değişiyor. bazı kişiler daha hassas olabiliyor o yüzden biri etkilenirken birinin etkilenmemesi normal olabiliyor. bazıları birde daha fazla olay yaşayabiliyor mesela küçükken terk ediliyor ya da yalnız kalıyorlar bu yüzden artık olaylar o kişiyi etkilemiyor.
Hayır. Bana göre her olayda her birimizin verdiği tepkiler ayrı ayrı olur. Kimi şiddet gördüğü zaman daha agresif bir ruh haline bürünürken kimi de tam tersi daha hassas ve kırılgan bir yapıya bürünebilir. İnsanların bağışıklık sistemleri nasıl ki birbirinden farklı ve bağımsız ise bu da buna benziyor aslında. Ortak nokta ve acılarımız elbette var ve bu birbirimizi anlamamızı kolaylaştırıyor. Keyifli geceler..
Aynı şiddete maruz kalan insanların psikolojisi eşit derecede bizulmaz. Kimisini cok etkiler, kimisini hiç etkilemez...
Herkesten çok etkilenebilir ama “Beni çok fazla etkiliyor, hiçbiriniz benim kadar etkilenmiyorsunuz” demesi yanlıştır.
Eşit derece de olmaz kimi insan olur sonuç olarak şiddete maruz kalma da her insanin psikolojisi bozulur tabi ama bazılarının daha kötü etkileniyor maalesef örnek veriyorum bi çocuk küçüklüğünde sevgi görmedi ise şiddet baskılı kötü ortam da yetişirse büyüyünce psikopat kişilik olabiliyor sevgi huzur çok önemli her canlı için
Hayır. Çünkü her insanın karakteri, hayata bakış açısı farklıdır. Aynı şeyleri, ikiz kardeşler bile yaşasa aynı tepkileri veremezler. Aynı psikolojide olamazlar. Çünkü her insan birbirinden farklıdır ¢
Sabah sabah rüyanda ne gördün ya şu sorulara hangi siteden bakıyorsun merak ettim 🤩
Ooooo o zaman 🕺
Dımmmm tıssss 👯♂️
🤷♂️🤦♂️
🫣🤗ceeee
İnsanların tıpa tıp bir birine benzeme olayı ne kadar çok nadiren de olsa bu psikolojik baskı ve bu baskıdan da etkilenme farklılık gösterebilir 🙏☘
Travma aynı olsa dahi her kişi bundan farklı etkilenir. Zihin gelişim süreci aynı adımlardan oluşsa dahi nihayetinde farklı olarak evrilir ve algıları da farklı olur...
Hayır insanların dayanabilme kapasitesi, etkilenme potansiyeli, hafızalarının güçleri ve bu çok önemli gamsız olmaları bu etkiyi artırıp azaltabilir.
Bozulmaz tabii herkesin kendine has karakteri var, olayları kaldırabilme gücü farklı. Hepsi illaki etkilenir ama derecesi kişiye göre değişir.
Tabikide hayır kimisin ruhu bedeni güçlüdür..
Kimisinin de güçsüsdür her kelimeden etkilene bilir derecede hemen.
Kesinlikle doğru. Dış etkenlere daha açık olan ve hızlı etkilenen insanların psikolojisi diğerlerinden fazla bozulur
Eşit şekilde bozulacağını zannetmiyorum abla :( Kimi daha hassastır, daha müsaittir böyle şeylere :(
Kişilerde bireysel farklılıklar mevcuttur 🙂
Hayır bilinçaltı etkileri kişilerin karakter ve çevresel faktörlere göre değişir
Bence doğru çünkü herkesin tepkisi farklı oluyor bazı insanlar acının üstüne bile gidebiliyor
Herkezi farkki etkiler dogrudur piskolojik şiddet ten kasit ne
Hayır bana göre eşit derecede bozulmaz bunun örneklerini görüyorum etrafta
Hayır herkest etkisi farklıdır
Daha hassas ve zayıf olan en çok etkilenen olur..
Herkes değildir
Olabilir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?