Kişilik & Karakter konusunda 19,5b cevap paylaştı.
Beklentiler hayalleri süsler ve bu hayaller bir süre sonra hayatımızın lokomotifi olur. Hayaller yürümez ve beklentiler gerçekleşmez ise hayatımız zehir olur.
Söyle bir düşündüğümüzde aslında hayattan ve insanlardan çok şey beklediğimizin farkına varırız. Ve beklentiler içindeyken ne kadar da çok yorulup hayal kırıklıkları yaşadığımızın farkına bile varamayız.. Birde bakmışız ki tükenmişiz. Her şeye bir anlam yüklüyor ve karşılık bekliyoruz. Hani nerede "İyilik et denize at, balık bilmezse Hâlık bilir" düsturu?
Aksini söyleyen olsa da insanız ve içimizde bir yerlerde beklentiler var. Aslında bu beklentiler sevgiyle alakalı. Ve beklentilerin karşılık bulamaması değil bizleri üzen. Bizleri üzen o kişilere yüklediğimiz anlamlardır. Beklenti dediğimiz şey sevgiyle orantılıdır. Birinin size karşı sevgisi ne kadar fazlaysa sizden beklentisi o kadar azdır. Beklenti fazlaysa bilinki yeterince sevilmiyosunuz ve çok da umrunda değilsinizdir o kişinin.
Nihai mutluluğun peşindeyseniz eğer beklentisiz olmanız icab eder. İnsanlardan ne kadar az şey beklerseniz, ne kadar izole bir hayat, ilişki, iş, arkadaşlık anlayışınız varsa, bu anlayışlarınızı ne kadar yalıtırsanız o kadar mutlu olursunuz.
Shakespeare'in güzel bir cümlesiyle bitirelim.. "Kendimi her zaman mutlu hissederim. Neden biliyor musunuz? Çünkü kimseden bir şey ummam. Beklentiler daima yaralar."
Hayal kurmak güzeldir ama olmayacak hayallerin adeta içinde yaşamak bir müddet sonra gerçek olan her şeyden zevk almamaya iter = sonra psikolojim çok bozuldu... Ferrariye binemiyorum diye her gün otobüse binersen yorulursun.
Beklentiler insanı yorar ve yıpratır çünkü insan kurgularının gerçek olmasını arzular. Oysa hayat tek bir insanın dileğine göre akmaz. Ve doğal olarak o beklentiler genelde boş çıkar. Bu da insanı üzer. O nedenle beklentilere sahip olmak yerine insan spontane yaşamalı.