Selam Sevgili KS Ailesi

Hepimiz bazen istemeyerek de olsa bazı şeyleri onamak, evet demek zorunda hissediyoruz kendimizi. Kimi zaman ‘’Hayır!’’ demek, alakasız bile olsa, bizi çok kötü hissettiriyor. Karşımızdakini kırmamak için ‘’evet’’ diyoruz, bu da belli bir süre öz saygımızı kaybetmemize neden olabilir. İşte ben de öz saygımızı kaybetmemek için yapmamız gerekenler sıraladım.
1-) Prensipleriniz olsun
Biri bir şey istediği zaman ''yapmazsam kırılır’’, ‘’yapmazsam beni sevmez’’ gibi düşünceler aklınızdan geçebilir. İstedikleri her şeyi yapınca insanlar tarafından daha çok sevileceğinizi, toplumda daha çok kabul göreceğinizi, tabiri caizse, insanların sizi el üstünde tutacağını düşünebilirsiniz. Ama aslında tam aksidir. İnsanlar sizin her işinize koştuğunuzu görünce size yakınlaşmak yerine uzaklaşırlar. Bu yüzden belli prensipler edinin ve bu prensiplerin size çizdiği sınırların dışına çıkmamaya çalışın.

2-) Sömürgecilere kanmayın
Bazı insanlar işlerini yaptırmak için sürekli duygu sömürüsü yaparlar. Öyle ki; bir süre sonra çevrelerinde bulunan herkes onların her istediğini programlanmış gibi yapmaya her daim hazırdırlar. İşte bu duygu sömüren ‘’sömürgecilere’’ elinizden geldiğince kanmayın. Kanmamak için duygu sömürüsü yaptığından şüphelendiğiniz kişiyi veya kişileri gözlemleyin. Eğer şüphenizde haklıysanız zaten kendiliğinizden uzak duracaksınızdır.

3-) Cevap vermeden önce düşünün
İstenilen her ricaya hemen atlamak sizi ezik ve özgüvensiz gösterecektir. Biri sizden bir ricada bulunduğunda refleks olarak ‘’olur’’, ‘’tabi’’, ‘’yaparım’’ gibi bir cevap vermeden önce mutlaka birkaç saniye de olsa düşünün. Eğer o an bir karar veremediyseniz biraz zaman isteyin. Ricası sizin için değilse reddetmekten çekinmeyin. Bu size kaybettirmez, aksine kazandırır.

4-) Küçük bir rica, ne olur ki? demeyin
Bazen gözümüze çok küçük görünen ricaları yapmaktan çekinmeyiz. Ne de olsa küçük bir ricadır, ‘’Yapsam ne olacak’’ , ‘’Elime mi yapışır?’’ gibi düşünür ve yaparız. Evet, küçük ricaları yerine getirmekte bir sorun yok gibi görünebilir ama bu sık sık tekrarlanmamalıdır. Çünkü o küçük ricalar, damla misali, birikir, birikir koca okyanus olur ve maalesef o okyanusta boğuluruz. O yüzden küçük bir rica dahi olsa bir önceki maddede dediğim gibi birkaç saniye düşünüp öyle karar vermek gerekir.

Son olarak eklemek isterim ki; her şeye hemen cevabınız ''hayır!'' olsun demiyorum elbette. Sadece hayır demeyi öğrenmeliyiz. Mutlu günler... 😊
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar