Bu hayatta sizden yalnızca bir tane var.

Kendinizi kimse ile kıyaslamayın. Güçlü yönleriniz kadar zayıf yönleriniz de sizi siz yapan detaylar arasında. Bu demek oluyor ki, iyi özellikleriniz kadar kusurlarınız da sizi eşsiz kılıyor. Kendinizi başkalarının beğenilerine ve toplumun sizi olmanız için zorladığı kalıplara uydurmaya çalışmazsanız, ve yalnızca kendiniz olursanız, çevrenizdeki kişiler de sizi olduğunuz gibi kabul edip saygı duyarlar. Asla unutmayın, siz çok özelsiniz.
Hiçbir insan sizden daha üstün değil.

Her birimiz farklı sosyal sınıflara dahil olabiliriz ama özünde hepimiz etten kemikten canlılarız. Dünyadaki en zeki kişi de, en güzel kişi de, en zengin kişi de aynı gökyüzüne bakıyor ve gideceğimiz yer de aynı. Şöyle düşünün, Kanuni Sultan Süleyman tüm dünyayı yönetti ve ölmeden önce bir yüzükle gömülmek istediğini söyledi fakat bu durum caiz bulunmadığı için kabul edilmedi. Yani koskoca bir padişah bile olsak, nasıl geldiysek öyle dönüyoruz. O halde kimseyi kendinizden üstün görüp kendinize olan güveninizi kaybetmeyin.
Herkes hata yapar.

Gözünüzde büyütüp neredeyse mükemmel olarak tanımladığınız insanlar da zamanında bir çok hata yapmış ve hatta siz görmeseniz bile yapmaya devam ediyorlar. Kendinize hata yapma şansı tanıyın. Kendine hata yapma şansı tanımış ve bunu doğal olarak gören insanlar toplum tarafından yargılanmaz. İnsanlar sizi hata yapmaktan korktuğunuz oranda yargılar. Siz hata yapmayı doğal bulursanız, çevrenizdeki kişilerin diyecek bir şeyi zaten olamaz. "Eğer yanlış bir şey söylersem ne düşünürler?" diyerek kendinize ket vuracağınıza "Eğer yanlışsa doğrusunu öğrenirim." düşüncesini kendinize hayat felsefesi edinin. Unutmayın hata yapmak insanlar içindir.
Kendinize güvenmeyi seçerseniz keşkeleriniz olmaz.

Bir iş almak istediğinizi varsayalım, iş için yeterliliğiniz de var ama kendinize güveniniz yok. Bu durumda mülakatta bocalayabilirsiniz doğal olarak. Fakat sonrasında "Keşke daha rahat olsaydım." diyerek bunu kendinize dert edeceksiniz kuşkusuz. Siz kendinize güvenmeyi seçin, olursa olur olmazsa olmaz ama en azından içinizde kalmış bir "keşke" ile yaşamazsınız.
Mutlaka çok iyi yaptığınız bir şey vardır.

Her insan farklı yeteneklerle doğar. Eğer hiçbir yeteneğinizin olmadığını düşünüyorsanız ya kendinizi çok iyi tanımıyorsunuzdur ya da sahip olduğunuz yeteneği küçümsüyorsunuzdur. Belki matematik dahisi olacak kadar iyi değildir matematiğiniz ama siz de çok lezzetli yemekler yapıyorsunuzdur. Yeteneklerinizi küçümsemeyi bırakın, olmadığınız şeylere üzülmek sizi sadece geriye çeker, sahip olduklarınızın farkında olup onlara yatırım yapmak ise sizi yüceltir. Tıpkı Albert Einstein'in dediği gibi,
Aslında herkes bir dahidir… Ama siz kalkıp bir balığı ağaca çıkma yeteneğine göre yargılarsanız, balık tüm ömrünü bir aptal olduğuna inanarak geçirecektir.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar