
Kalıplaşmış olarak Türk kahvesi hep küçük fincanda sunulur küçük fincanda içilir ya hiç nedenini düşündünüz mü sizce neden küçük bir fincanda içiliyor?

Kalıplaşmış olarak Türk kahvesi hep küçük fincanda sunulur küçük fincanda içilir ya hiç nedenini düşündünüz mü sizce neden küçük bir fincanda içiliyor?
Benim tahminim turklerin kahveyle tanışması Osmanlı zamanı Hindistan in fethinden gelen mallarla oluyor. İlk defa içildi ve toz şeker küp şeker yoktu o zaman. Bu sekerler cumhuriyet donemi uretilmeye baslandi. Sade kahve yapılıp yaninda tatlı olsun diye lokum yenirdi. İlk içimler için acıdır tadı. O yüzden küçük miktarda sunuldu diye düşünüyorum.
Mantıklı..
Az ama öz olması daha hoşluk katıyor da ondan.
Cevap
3Cevap
Sunumu daha şıktır ve göze daha fazla hitap ediyor tabiki geleneklerin ve kültürün de buna etkisi büyük ❤️
Sert olduğu için. Expresso da küçük fincanda içilir çünkü serttir. Sert olan içkiler de küçük kadehte içilir.
İlla küçük fincan olmaz bazen bâzen bi tık fazla yaparım abartısız az öz içerim
Büyükte yap iç kim ne der sjdhh
Usulde küçük ya hani
Ben büyükte içerim
Kırk yıl hatrı kalsın diye içilir
Kafeinden dolayı
Günde en az üç fincan içerim😄
80 yıl hatrı olmasın diye 😅
Çünkü ağır bir içecek
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar