Bence her ikisini yapabilen kadın daha üstün. İlk feministlerden Mary Wollstonecraft, 18'inci yüzyılda ''Bir kadın hem çalışabilir hem de iyi bir anne ve eş olabilir.'' diyordu. Bir de günümüz feministlerine bak. 250 yıl önceki bir kadın hepsinden daha akıllı ve mantıklı. Tabii kadıncağız o dönemde erkekleri buna bir ikna edememişti. Fecaat bir durum.
Açıkçası üstün lafzı hoşuma gitmiyor. Hele ki bazı insanlar "ev hanımı" diye bir kadını küçümsüyor ya çok sinir oluyorum. Bunlar bana çok yanlış şeyler olarak geliyor. Bir insanın kaliteli olması, üstün olması kendisini nasıl donattığına, zamanını neye harcadığına bağlıdır. Bir ev hanımı zamanını sadece öldürür ve evindeki insanları mağdur ederse bu onu da değerli ve üstün yapmaz. Ama bir kadın bir patronun emri altında çalışıyor, maaşı var diye de üstün olamaz. Üstünlük dediğimiz şey bu kadar basit değil...
Bu aşırı saçma bir kıyas. Birine şartlar çalışmayı gerektirmiştir, diğerine şartlar evde çocuklarına bakmayı gerektirmiştir. İlla biri diğerinden üstün olacak diye bir kural yok. Ama çalışmak mı iyidir yoksa evde oturmak mı dersen insanın mümkünse çalışması daha iyidir. Mümkün değilse şartları el vermiyorsa da yapacak bişey yok bu onu kimseden aşağı yapmaz.
Hayır tabikide. İki kadın türü de kendi tercihlerini yaşıyorlar. İşle ilgilenilmesi gerektiği kadar çocuklarla da zaman geçirmemiz gerekir. Çocuklarla ilgilenilmesi, aileyle ilgilenilmesi bunlar da önemli detaylar. 😄Birini diğerinden üstün tutmak yalnızca çatışmaya yol açar
İki örnekte de üstünlük yoktur. Çalışan kadın evinin refahı için çalışır ve bu emektir. Aynı zamanda evde ailesine de bakar. Dışarda herhangi bir kurumda çalışmayan ama evde ev işlerine, çocukların peşine koşturan kadın da aslında bir çalışandır ve bu da bir emektir. Ama mümkünse her kadın çalışma hayatını tatmalı, ayakları üstünde durmayı öğrenmeli ve birinin kendisine verdiği para ile hayatı döndürmeyi bilmemeli. Bunu gerçek dünya sanmamalı. :)