
İlk yazılımcı bir kadın, fakat günümüzde kadınlar bu sektöre pek ilgi duymuyor. Nedeni ne olabilir?
#Olmbune #AdaLovelace #BilgisayarınAnası

Bu meslekten biriolarak sebeb şudur... Bu sektörde ki bir çok erkek kadınların bu işi yapamayacağını söylediği için... Bİr kadın yazılım işine girdiğinde gerçekten iyiyse bu diğer erkekler tarafından hor görülor... Ne kadar iyi olursa olsun ona karşı baskı yapılıyor ve sen beceremezsin kadınsın lafı yüzüne vuruluyor... Ama tam tersi bu sektörden tanıdığım kadınlar var ve işlerinde de çok iyiler ve şu anda da bir tanesi İstanbul'da bir firmada, yazılım işini bırakım IT liğe geçiş yaptı...
Kısaca bu sektörde kadınlar hor görülüyor...
Şu an için bilemem ama daha bundan 4-5 yıl öncesine kadar çok fazla hor görülüyordu... Şuanda da vardır ama bir çoğu içlerinde saklıyordur... Daha 2 ay önce konuştum o bayan arkadaşımla IT de bulunan şirkettekilerin bir çoğunun dişe bilediğini söyledi nasıl bir kadın bizim başımızd olabilir diye... Umarım bu türsorunlar ilerleyen zamanlarda tamamen çözüme kavuşur ki bu sektörde kadınları da görelim...
Aynen sorunu bizim insanımız global anlamda düşünemiyor... Dünyanın bir çok ülkesinde kadın yazılıcılar - Network ve de IT uzamanları var... Ama bizim insanımız nedense böyle gariptir ki..
Bu sektöre sadece kızlar değil, erkekler de ilgi duymuyor. Ciddi bir açık var bu sektör üzerinde.
Bizim halkımız için teknoloji ile ilgilenmek demek "Facebook-İnstagram" kullanmak demek! Teknoloji ile ilgili hangi konuda başarılıyız ki?
Araba mı üretiyoruz?
Silah mı üretiyoruz?
Robot mu üretiyoruz?
Boş yaşıyoruz, hemde kocaman...
Kadınlar neye ilgi duyuyo ki buna duysun. Pasifler evde oturmayı seviyolar. Ama ben yazılım işine hevesliyim fakat 4 kurs aldım yok kardeş çok uzun iş dedim çıktım. Onunla uğraşana kadar web tasarımcılara para verir yaptırırım sitelerimi
Aslında çok zevkli bir iş. Ve bence bayanlar için de gayet uygun. Ben şahsen çok seviyorum web tasarımı. bir kaç profesyonel işim de olmuştu bazı firmalara.
Belki ilgi alanı olmadığı halde bu bölümü okumuş mesleği seçmiş olabilir sevmediği bir şeyi de yapmıyordur
Yazılım okuyan kızlar iş imkanı olmayabilir bölüm tutturamadıkları için bu bölümü seçmiş olabilir
Doğruyu söyleyeyim hayır yok Sadece fikrimi söyledim iddia etmiyorum kesin doğrudur demiyorum
Cevap
19Cevap
Cunku dikkat, sistemli calisma, yaraticilik ve analiz istiyor.
Kadinlar da bu tip bolumlere erkekler kadar yonelmiyorlar.
Sonra da niye yazilim sirketleri hep erkek diyr sikayet etmelerine yarayacak sosloliji bolumleri okuyorlar.
Neden yazsınlar ki?
Onların yerine biz çalışıyoruz
Bir de bunun için sayısal zeka gerekiyor
Kadınlarda pek yok
Mühendislik bile boş
Anca 3-4 kadın okuyor
O kadar.
Makyaj ve İnstagram, snapchat gibi sosyal medya kameralarında kendilerine efekt uygulamaktan vakitleri olmuyor 😂
Zeka farkı falan herhalde (bayanlar tek birşeyi çok iyi yapamazlar ama birçok işi aynı anda yapabilirler)
Instagram'da resim atıp kendini teşhir etmek daha zevkli geliyor onlar için :D
Aslında zevkli iş ama ingilizce bilip pc kullanabilen bir bayan niye yazılıma girişsin ki 😀
Zor iş, kadınların iş yükü zaten ağır aklı olan seçmez tabiii :)
Çünkü kadın özellikle Türkiye de hep kalıplar içinde yetişiyor
Öğretmen olsun ev hanımı olsun ama tamirci olmasın vss
Çünkü kadınlar kafayı sadece dedikoduya yormak ister genelde.
:D duyuyorlar ama çok az aynen, genelde daha kolay mesleklere yöneliyolar
Herkes isin kolayina kaciyor..
Cünkü yazilim isi cetrefilli.. :/
Çünkü kadınlar oğlanlar gibi küçükten bilgisayar vs ilgili olmuyor
Ona bakarsan yazılım daha yeni yeni ülkemiz de rağbet görüyor eminim ilerde katılım çok artacaktır.
Var bir cok kiz arkadasim
ilk yazılım charles babbage e aittir bi b o k bilmeden konuşma
İlgilerini çeken bir konu değil ondan herhalde
Özel durumunuzu bahane ediyor olabilirsiniz
Sevmezler belki
Ilk yazilimci bu kadin degil maalesef
Hz. Computer 😅😅
Matematik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar