Tüm sosyal medya hesaplarını silip tuşlu telefona geçmek psikolojiye gerçekten iyi gelir mi?

Çok sıkıldım. Teknoloji maalesef beni olumsuz etkilemeye başladı. Sürekli başkalarını görmek, zamanla kendimizi yetersiz hissetmemize neden oluyor. Sürekli eski sevgiliyi stalk yapmak, bugünü yaşamayı engelliyor ve hep yanıbaşımızda gibi hissettiğimizden, hep aynı yaşta kalıyoruz; sonra geriye bakınca yıllar geçmiş ve biz olduğumuz yerde saymışız, bunu anlıyoruz.

Yoruldum. Tüm sosyal medya hesaplarımı silip, telefonu sıfırlayıp, telefonu sadece ”alo” demek için kullanıp kafa dinlemeye karar verdim. Bu süreçte kitap da okumayacağım; o da insanı tuhaf düşüncelere sürüklüyor. Doğa ve hayvanlarla ilgileneceğim; gittiğim yerlerin tadını çıkaracağım, fotoğraf çekmek gibi gayem olmayacak. Çünkü çocukken her anın tadını çıkarırdık ve 24 saat çok uzundu; şimdi ise her an fotoğraf ve video çekmekle meşgulüz ve her an aynı olduğu için beyin hep aynı yerde saydığımızı düşünüyor; çünkü her an aynı ve beyin bunu tek bir anı olarak kaydettiği için, geçmişe bakınca ”ne ara X yıl geçmiş” demek kaçınılmaz oluyor.

Sizce, bu bana yarar sağlar mı? Nasıl değişimler olur?
Evet
Hayır
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Tüm sosyal medya hesaplarını silip tuşlu telefona geçmek psikolojiye gerçekten iyi gelir mi?
Cevapla