Çok acilen bu durumdan kurtulmam lazım.
Günüm bununla geçiyooo
Günüm bununla geçiyooo
bence bunun dışındaki sorumlulukların farkına varmak ve yapmak istediğin şeyleri bir önceliğini sıralamak ve uygulamak. Buradaki püf nokta gerçekten uygulamak kısmı insan 1 adım atmadan hiç adım atası gelmiyor yalnız o adımı bir kere atınca gerisi bir şekilde geliyor ve onu o şekilde sürdürmek disiplini sağlamak sizin elinizde oluyor.
Farklı hobiler, Spor, Kitap vs. şeyler edinebilir veya bir çeşit kulüp-Topluluk bir şeye katılabilirsiniz arkadaş ortamınız varsa onlarla daha çok aktivite yapabilirsiniz.
Belli bir süre zaten uzak kalıp bu duruma alışınca eskisi kadar aramayacaksınızdır siz de
Çok teşekkürler
Ricalaar
İnternet bağımlılığı ciddi bir sorun olabilir ve hayatınızı olumsuz yönde etkileyebilir. Ancak, bu bağımlılıktan kurtulmak mümkündür. İşte birkaç öneri:Kendinize hedefler belirleyin: İnternet kullanımınızı azaltmak için kendinize hedefler belirleyin. Örneğin, her gün belirli bir saatte internet kullanımını kesin. İnternet kullanımınızı izleyin: İnternet kullanımınızı izleyin ve hangi web sitelerine en çok zaman harcadığınızı belirleyin. Bu sayede hangi sitelere zaman harcadığınızı anlayabilirsiniz. Alternatif aktiviteler bulun: İnternet kullanımınızı azaltmak için alternatif aktiviteler bulun. Örneğin, kitap okuyabilir, spor yapabilir, yürüyüşe çıkabilir veya yeni bir hobi edinebilirsiniz. Sosyal bağlarınızı güçlendirin: Sosyal bağlarınızı güçlendirerek internet kullanımınızı azaltabilirsiniz. Arkadaşlarınızla buluşabilir, aile üyelerinizle zaman geçirebilir veya yeni insanlarla tanışabilirsiniz. Profesyonel yardım alın: İnternet bağımlılığı ciddi bir sorun olduğunda profesyonel yardım alınabilir. Terapi veya destek grupları, bu konuda size yardımcı olabilir.
Sonuç olarak, internet bağımlılığından kurtulmak mümkündür ancak bunun için kararlılık ve disiplin gereklidir. Yavaş yavaş internet kullanımını azaltarak alternatif aktiviteler bulun ve sosyal bağlarınızı güçlendirin. Kendinize hedefler belirleyin ve profesyonel yardım almayı düşünün.
Eyw kanka keske copy paste gorus atmasaydin dhdhd
Bence arkadaşlar edinin yani internet yerine başka konularda zaman geçirmeyi deneyebilirsiniz bence. mesela kitap okuyun ya da tv izleyin ya da film dizi izleyin. yani sosyal medya kullanımı azaltın ama eğer böyle mutluysanız da vaz geçmenize gerek yok. kişi neyi seviyorsa bence onu yapmalıdır. her zaman için kendinize zaman tanıyın zorlamayın hiç bir şey için kendinizi,
Arkadasim yok ya :/
Benimde yok :/ bulursunuz ya
Bulamadim valla tüm gün bilgisayar basindayim
Farklı alternatifler tureterek tabiki.
Boş vaktini doldurursan sağlıklı bir şekilde.
Yeni hobiler ve yeni ilgi alanları.
Günlük hedefler kotalar, kendini gelistirebilecegin şeylerle ilgilenirsen internetin zararlı yönünü olumlama yapma şansı bulursun
Haklısın sağ ol
Cevap
26Cevap
Telefonu evde unutursan güzel olue gadası 😜
Unutayım da evden ciktigim yok gadasi 😂
O zaman çıkacaksın
Akşam teravihe git bir saat telefondan uzak kal
Hmm güzel fikir
Kendini internetten uzak tutacak bir şeyler bulmalısın. Bunların başında kitap okumak ve boyama yapmak geliyor bence. Kendini internetsiz bıraktığında seveceğin, sıkılmayacağın şeyler yapmalısın ki internet dışında da eğlenceli şeyler yapıldığını, mutlu bir şekilde zaman geçirmek için sadece internete ihtiyacın olmadığını kendine hissetirebil. Yoksa internetsiz yapacağın her şeyi bir eziyet olarak görürsün
Haklısin ds iste uff
Al bir mandala ve renk renk kalem. Aç bir radyo bak nasıl güzel zaman geçiriyorsun
Güzel dedin de 2 gün sonra sinav var 😢
O zaman ders çalışmaya hadi bakalımm
İçimden gelmiyo 🤕
Boş boş internette geçirdiğin zamanların ne faydası oldu 🙄
Haklısın 😭
Dopamin detoksu var bir dene. 1 hafta boyunca hiç internete girme ve telefonla oynama sadece arama yapmak için kullan ve bu 1 haftada başka uğraşlar bul mesela ders çalış kitap oku bir hobi edin
Denedim onu bi ara çok zorlandım
Sosyal medya hesaplarını kapatarak ilk adımı atabilirsin.
İyi fikir aslında ama ne bileyim :(
O “ne bileyim” durumu özetledi zaten 😉
Sanal arkadaşlarım da gider o zaman, iyice yalnız kalirım :(
O zaman böyle devam, yapacak bir şey yok
Kabullenemem bu basit insan işi olur düzelticem bi şekil
Ben sadece ilk adımı nasıl atabileceğin konusunda fikir sundum, yolunu belirlemek sana kalmış
Sağ ollll
Günlük bir saat belirle kendine o saati geçmemey çalış. onun dışında biraz hobi edin faydası olur
Sag ol denerim
Dışarıya çık. Bir parkta otur. Cep telefonunu yanına alma. Kitap oku. Bisiklete bin yorul.
İyi dedin hos dedin de disari bile cikamiyorum canim istemiyo hayattan zevk almiyorum
Bu sadece senin problemin değil. İnsanoğlu mücadele şevkini yitirdiyse, savaşacak başka ortam oluşturur. Çıkmalısın. Markete git. Avm de dolaş. Yakışıklı erkeklere bak. Parada harcamak zorunda değilsin.
Yakisikli erkeklere bakmak iyiymis 😃 ama cekinirim
Bizde güzel kızlara bakıyoruz. Genel hayat böyle hocam. Gerçi ramazanda oruç tutmak daha iyidir ama sen bilşrsin.
Tutuyorum aslindaaa
Allah kabul etsin. Camiileri gez. Dua edersin. Arkadaşlarınla buluş senin gibi oruç tutanlarla
Arkadaşım yok ki
Hmmm. Şu an yurtdışındayım. Hangi şehirdesin?
Kırıkkale 😒
Zafer caddesinde gez. Celal bayar parkı vardı. Severim orayı. Güzeldir.
Uzak bana ya
Bir oksijen gelsin yüzüne. Karakız.
Zombiyim ben. 😢 yalnızca evimde ölüp gidicem yaşayamadan..
Komşu ziyaretine git. Akşama annene yardım et. Tembel.
Of offffffff 😔 tembelim evet
Zeki olmasam şimdiye bi yere gelemezdim
Ne iş yapıyorsun zekiye
Öğrenciyim 😃
Bölüm?
Uçak mühendisliği
İnşallah aç kalmazsın. Dronelar, insansız hsva araçları üretiliyor. Türbinleri öğrendiniz mş
3. sınıfım. Bolum uçak ve uzak mühendisligi diye geciyor. Roket üreteyim diyorum 😃
Bence şimdiden zıplarsan aya roketsiz gidebilşrsin. Ama bu tembellikle zor. Solucan deliği arasın artık kaçacak.
Ben hep tembeldim dhdhhd olur belki solucan deligi falan iyi 😂 baska boyutlara geceyim ya yeter
3 harflilerle falan karsilasirsma bi de dhhdhd
Siz gençler. Yerinde olsam evde oturmam.
hobı edınebılırsın. mesela az sonra ben arabamı yıkamaya gıdeceğim
Hobim hic yok bulamiyorum da
puzzle yap
Amaaan
ya asldkjaslkjdasd böyle yaparak hobı olmaz zaten :D
Allah belami djjdhd
Dışarı çıkmalı sosyalleşmelisin. İnsanların arasına karışmak seni daha iyi hissettirir.
Arkadasim yok :'(
Olabilir tanımadığın biriyle de sohbet edebilirsin 🙂
Cesaret edemem
Ya interneti yararına kullan ya da başka hobi uğraş edin
Beceremiyorum 😒😔
Kanat lazım önce, teşekkür ederiiim
Hadi bakalim abi ya 😔
burada özelde konuştuğun kişi var ise hasıl gectigi belli olmuyo zamanin
He ya öyle oluyoo
Kimle konusuyosun dbdbd
Şu an yok öyle biri seninlemi konussam 😊
Vay be hdhdhd vaktini calmiim
Teşekkürler güzel görüş için
🙂
😊😊 seninle sohbet keyifli olurmuş sanki
Ederizzzz
Nasip mesajın kapalı 😊
Acarim
Peki
Çokta şeyapma.. Burada hemen herkes bağımlı ahjaja yalnız değilsin
Yaw ders calismam lazim dbdbd
Yemişim dersi shsks
Ben de yerim biktim djjd
Kendine sınır koy, disiplinli ol tatlım
Denicemmm 😭
Mesela konu bitiminde 20+20 soru çözdükten sonra yarım saat benimle takıl shajjs
Ünideyiiim
Ama tamam bana uyar 😂
Oo üni ise daha iyi 😄
Soru çözme kısmından kurtuldun sksksks
Yalnız değilmişim be inşAllah kurtuluruz kanki
Hadi hayirlisi ya napcazzzz
Beni de KS'den kurtarın 😂 bağımlı oldum yine 😂
Valla bıhtıh yaw
Ben ne güzel kurtulmuştum yine düştüm 😂
Aynı ben ya hesabi sildim yenisini actim 1 ay sonra Allah belami vermesin nerden dustum bu bataga
Benim 3. Hesap kapatsam da geri açıyorum artık kapatmıyorum bende 😂
Vizeler baslicak ya ben niye burdayimmmmm uffff
Siteye girmesen vizelere çalışır mıydın peki?
Yok baska bi sacmalik bulurdum 🙄 canım
Aynı ben işte 😂
Allah belamizi vermesin 😂
Amin vermesin tabi 😂
Evde dura dura curudum insternet basinda 🤭
Benim dönemsel oluyor ya iki gün sonra yine koparım 😂
Neyden koparsiiin benim hep boyle
Siteden. İki gün sonra bir bırakırım bir daha girmem siteye. Duygusal boşluktayken giriyorum ben 😂
Ben de oyle olıyım inş
İnşallah 😁
Mutlaka sık sık ara vermeye çalış kendini daha iyi hissedersin
Bence de bu doğru tesekkur ederim
Rica ederim
Ayrıca, eğer mümkünse Sabah uyanır uyanmaz telefona sarılma önce bir kendine gel iyice ondan sonra kullanırsın
Hemen sarılıyorum var ya Allah belami vermesin
İşte bu Mental sağlık için iyi değilmiş internette okumuştum
Güne daha iyi başlayabilmek için buna dikkat edilmesi gerekiyormuş
Tamam sağ ol
Rica ederim
Unutmaya calıstıgın bır sorunun varsa onu çözmeye calıs ama ertelemeden üstüne giderek
telefonu birak disqru cik
Asosyalim ya
tek basuna cik dolas
Yapamiyorum sosyal fobi de var
yasin kac
20
okumuyonmu
Okuyorum
Öncelikle nelere ne kadar zaman harcadığını bağlı
Boş işlwr hep
cok kolay ulas bana
Sen napcan 😃
Farklı birşeyler yap gez dolaş kitap oku
Dışarı pek çıkmam. Kitaplari severim ama.
Spora yönel. Kitap al oku.
Spor olarak ne yapabilirim bilmiyorum hic spor yapmadim hantalim biraz ama daha dinc olmak isterdim ne yapabilirim kii ve kitap okumayi da severim aslinda
Tempolu yürüyüş yap. O da spor günde 1 saat
benimde öyle cünkü asosylaim sosyla olsam fazla gecirmem günümü telefonla
Aynı şekilde ya. Keske sosyal olsam ama asosyalim hatta biraz da sosyal fobik :/
bende ya keske sosyal olsam varya gezerim muhabbet ederim rahatlarim sürekli evde otur tabi insan telefonla oynar ya
Kanki o hepimizde var modern çağın hastalığı
He ya
Ben de öyleyim ve maalesef bilmiyorum 😅
Of ya bıktim kendimden
Niye
Hep aynı tembelin önde gideniyim 😔
Bende de birazcık ama hallederiz istersek bence yani insan istedikten sonra çok şey başarır
Bende de var yazacaktım
Haklısın ya off gunelrdir evden bile cikmadim heo bilgisayar ya da telegon basindayim gozlerim de bozuldu
Siz de biraz abartmışsınız ama 😅
Arkadaşlarınızla buluşun dışarda belki iyi gelir
Arkadaşım yok
Oyunlar da çok zevkli tabii biliyorum 😁
Allah oyunlarin belasini 🙄🙄🙄
Neden yok arkadaşınız
Çünkü hiç dışarı çıkmıyorsunuz değil mi 😅
Aynen öyle nereden bulacagim arkadasi onu bile bilmiyorum
Ben olurum sizin arkadaşınız olmaz mı?
Ama daha çok internette vakit geçirmiş olursunuz tabii o da var😅
Gerçek hayatta arkadasim olsanaa 😃
😅
Zaten gercekte bu siteden bulussak utanirdim 😂
Nasıl yani
Saçma bi site ya hani ondan
Hmm anladım
Buradan tanıştık burada arkadaşım olsan?🌸🌸🌸
Olayim madem 😔
Niye üzgün emoji amaa 😔
Buradan sohbet edebiliriz arada bir
Bir şey konuşmak istersen de yazabilirsin her zaman
Sanal olmasaydin daha mutlu olurdum ama olsun
Böyle olsun 🥰
Takip ediliyorumm
Ben de edeyim o zaman
Eheheh 😇
Telefonu at hocam nokia3310 al
Ölürüm sıkılıp
Bi ara telefonum bozulunca kullandim sinava hazirlanirken aman ne igrnecti
gel kurtarım seni o bağımlılıktan. ciddiyim.
Hadi durma 😃
yapıcagın sey cok basit telefonu fırlatıcan kenara. alıcaksın eline kitap veya kendini geliştirmek için birşeyler yapıcaksın. ben kitap yazıyorum arada giriyorum oda arkadaslar yazarsa veya kedi komık videolar izliyip on dk harcıyrm cıkıyorum. ve eğer çalışıyorsan işe yoğunlaş. yemek yap temızlık yap ütü yap zaman geçiyor. ya da biri olucak hayatında ona yoğunlaşıcaksın
Ders calismam lazimken buradayim, canım sıkıliyor odaklanamiyorum hicbir seye
Tamam ya denicem sağ olasin
muhakak deme istersen plan yapabılırız bırlıkte ınan faydasını gorursun. excel yap haftalık program yap kendıne bırgun tatıl ver ve ogun kıtabı elıne dahi alma. ve planına ne olursanolsun sadık kal. örnek cmtsı tatıl gunun ama pts arkadaslarınla bulustun canın ders yapmak ıstemıyor o gun ders yapma ama cmtsı gunu tatıl yapma ders yap ve zorlandıgın dersıne bır saat daha fazla ayır takıldıgın yerde ınternetten arastır ornek coz makale oku. bak nasıl bomba oluyorsun. bunu bır ay dene bak nasıl caıısıyorsun duzene gırıyor ben hep boyle yaptm cokta faydasonı gordum
Tamamdir ama pazartesi baslayan vizeleri napcaz 😃
😂😂😂 ortalamayi mahvetcez yaw 3.2 yapmistim bdbd
Ben fen lisesinde okudum yaw niye boyle oldum dhdhhd
Ben mühendislik kazandim da neye yaradi dhdbdb
Ahahha 😃
Hala baslamadim bi ara baslicam xhdhd
Hazir hissetmeyi bekliyorum ve asla hazir hissedemiyorum
😭
İse gir çalış kurtulursun
Ogrenciyiz ya
Yaşıyor musun🥺
telefonunu şarj etmeyerek...
Laaan aşıri iyi fikir 😱
dalga geçme laaaaannnnnn
TAMAM BE
cidden şarj etmicem
bitsin kurtulim valla
işe yarıyor dene.
Oldu kankaaaa
ayıpsın pampi.
eyvallah broooo
görüşürüz kankiiiiiiiiii
Peki kardo
Grşrz 🤠
ayvallah hacıııııı
Sanal seks yapıyor musun?
Yapmadim daha oncesindeee
Denemek ister misin?
Nasil yapiliyo ki ya
Cinsel sohbet ederek başlanıyor. Şaka mı yapıyorsun?
Bi ara yapariz xbdbd
peki bakalım öyle olsun.
Aslinda hic yapmicaz demek bu hdhdhd
Biliyorum.
Sen kimsin merak ettim
Bir ara söylerim. xbdbd
Puahahha 😂 öcünü aliyo
La yaz bana konusuruzzzzz
Canım sıkilıyooooo
çok tatlısın. :) öç almam ben.
Sonra yazsam olur mu? Özel dersteyim.
Peki 😢
Teşekkür ederim. 🙏
Hem kaç yaşındasın sen? Ben büyüğüm senden.
Bir şey olmaz
Peki. 👍
orada mısın?
Buradayım
Simdi giris yaptim
hoş geldin.
müsaitsen bir iki çift laf edelim.
Kendini alıştıra alıştıra vazgeçebilirsin
He nasil soyle
Başka şeylere yönel
Neye meselaa
Dışarı çık hava al
Yalniz sıkıliyorum ama arkadasim da yok cikmiyorum o yuzden
Spora başla
Spor daha once hic yapmadim ne yapacagim kii
Başka uğraşlar edin
Haklisin da ne gibi
Kitap oku, yürüyüş yap, arkadaşlarınla parka çık vs
Arkadaşım yok
Bende öyleyim😄
Offff off
iş bul
Ne isi ya
tedavi
Tedavi etsin biri beni
Kurtulamazsin
🥲
İşe git en güzeli
Ogrenciyim
Dışarı çık spor yap
Uyusugum
O zaman devam et bu hayatına biz buna ezik diyoruz. dd
Eziğim evet 😭
İnternetini kapattır
Offfffff olmazzz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?