Merhabalar, Bence'me hoş geldiniz!
Son zamanlarda mesaj kutuma siber zorbalığa maruz kalmış kişilerden yardım isteği mesajı geliyor. Olayı dinlediğimde, kişilerin çok kolay bir yöntemle kandırılıp tehdit edildiğini görüyorum.

Üzülerek söylemek istiyorum ki siber zorbalığa maruz kalan kişilerin neredeyse hepsi kadınlar ve çocuklar diyebilirim. Bu yazıyı okuduktan sonra ciddi manada siber zorbalıktan korkmayacağınızı, aslında ne kadar kolay bir şekilde bu durumdan kurtulabileceğinizi öğreneceksiniz.
Siber zorbalığa maruz kalan kişilerin ortak özellikleri.

Siber zorbalık yapan şahıslar, öyle her önüne gelene siber zorbalık yapamayacaklarını biliyorlar. "Dişini geçirebildiğine yaparlar" lafı bunun için doğru olacaktır. Şimdi sizlere siber zorbalığa maruz kalan kişilerin ortak özelliklerinden bahsedeyim.
- Bilgisizlik
- Korku
- Küçük yaş
- Özgüven problemi
Arkadaşlar biraz kaba bir terim olacak ama saf bir insana siber zorbalık yapmak kadar kolay bir şey yok. Kadınların her alanda bilgili olması gerektiğini düşünüyorum ben. Eğer teknoloji alanında ya da yasal süreçler hakkında bilgisiz olursanız çok kolay kandırılırsınız.
Korkmayın hiçbir şeyden, kimse paşa torunu değil size bir şey yapamaz. Yaparsa da misliyle karşılığını vermelisiniz.
Siber zorbaların kullandığı yöntemler

Bunu öğrendiğimde gerçekten çok üzülmüştüm, böyle basit bir yönteme insanların inanması beni cidden endişelendirdi. Tarayıcı üzerinden kişilerin mesajlarında oynama yaparak tehdit ediyor ve alacaklarını alıyorlarmış.
Bu yöntemi çoğu insan biliyor, bilmeyenler için gösteriyorum. Sakın bu durumu kötü bir amaçla kullanmayın!
Öğeyi denetle

Mesaj seçilip, ardından sağ tık yaparak incele deniliyor. Sol kısımdaki panelde mesajı silip yerine başka mesajlar yazılabiliyor. Sanki siz konuşmuşsunuz edasıyla ekran görüntüleri alınıp tehdit edilebiliyor. Bu durum aslında kimsenin inanacağı bir durum değil, çünkü yıllardır olan ve 5 yaşındaki çocuğun bile bildiği bir şey.
Korkmanıza gerek yok, kişi sadece kendi cihazında mesajları değiştiriyor. Sayfayı yenilediğinde mesajlar kaybolacak.
Böyle bir durumla karşılaşırsanız, diyeceğiniz şey şu "güzel öğeyi denetle :d" bu kadar. Kişi susup kalacak ve gidecektir. Uğraşmaya devam ederse bulunduğunuz platformun yetkili ekibine olayı kanıtlarıyla atın, onlar sizin sorununuzu çözecektir.
Şantaj (özel fotoğraf yayma)

Aranızda bir şeyler yaşanmış vs. olabilir, her ne olursa olsun sizin fotoğraflarınızı 3.bir kişiyle rızanız olmadan paylaşamazlar. Bu her platformda yasak olduğu gibi cezası olan bir suçtur.
Böyle bir durumla karşı karşıya kalırsanız, olayın kanıtlarını alın ve platform yetkilisine iletin. Ardından kanıtlarla beraber savcılığa gidin, tamam kabul ediyorum uzun bir süreç ama emin olun elinde sonunda bu kişiye cezasını misliyle çektiriyorsunuz. Genelde bu kadar rahat olmalarının sebebi sizin olayın peşinde ilerlemeyip korkup saklanmanızdır.
Değerleri sömürmek

Hediye kazandın, anket yapıyoruz, kız kızayız vs. gibi binlerce yalanla ya sizi bir sayfaya sokarlar ya da faturalı hattınızın numarasını isterler. Tanımadığınız hiçbir insandan ne kadar iyi niyetli bir iş olursa olsun iyice emin olmadan iletişim kurmayın.
Siber zorbalar aslında acizdir neden mi?

Sadece kendilerinden daha korkak ve bilinçsiz insanları kullanabilirler. Eğer bilgili ve özgüveni yüksek bir insansanız kaçacak delik ararlar. Genelde gerçek kimliklerini gizlerler ve olası bir zor durumda korkudan konuşamazlar.
Siber zorbalık yapmayın, yapılan zorbalıklara göz yummayın!
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Birkaç ekleme yaparak sorunuzu zenginleştirmek istedim.
Saygılar.
Selam :)
Bunca zamandır rastladığım durumları çok güzel bir şekilde özetlemişsiniz çok teşekkür ederim. İnsanlar bilinçli oldukları zaman aslında her şeyin çok daha basit ve korkmamaları gereken bir durum olduğunu çok iyi anlıyor.