Neden insanlara tek tip güzellik algısı dayatılıyor, güzel olmak için medyanın dediğine mi uymalıyız?

Sosyal medyada çok sık karşılaşıyorum bu durumla. İnsanlara yalnızca elmacık kemikleri çıkık, kalkık ve küçük burunlu, sarışın, mavi/yeşil gözlü, kalın dudaklı ve göçük yanaklı olursalar güzel olabilecekleri fikri dayatılıyor. Sadece kadınlara değil erkeklere de öyle. Dünyada binbir çeşit güzellik var. Kimisi esmer, kimisi sarışın, kimisi kızılken güzel. Kimine ince dudak, kimine kalın dudak yakışıyor. Kimisi elmacık kemikleri çıkık, kimisi yanakları dolgun iken güzel. Ben güzel olmak için illa kalın dudaklı ve elmacık kemikleri çıkık olmak zorunda mıyım? Herkesin farklı bir havası, güzelliği var. Fakat estetik ile bu güzellikleri yok ediyorlar, fabrikasyon ürünü gibi tek bir görünüme sokuyorlar. Bazen kendimi yeterince güzel bulmama rağmen toplumsal güzellik algılarının dayattığına göre güzel olmadığımı düşünüp güzel sayılmazsam diye bunalıma giriyorum. Siz ne düşünüyorsunuz, güzellik algılarının dayattığı güzellik gerçek güzellik mi, güzel olmak için medyanın dediği gibi mi olmak zorundayız?
Neden insanlara tek tip güzellik algısı dayatılıyor, güzel olmak için medyanın dediğine mi uymalıyız?
Cevapla