Küçük bir CNC atölyem var. 32 çalışanla çalışıyoruz. Türkiye’de klasik asgari ücret düzeninin üretimde artık sürdürülebilir olmadığını düşündüğüm için içeride katsayı sistemi kurdum. En düşük maaş şu an 37.500 TL, o da yeni başlayan ve vasıfsız sayılabilecek tek bir çalışan. Operatörün tecrübesine, makine hakimiyetine, fire oranına ve üretim disiplinine göre maaş değişiyor. Bazı ustalarım 80-90 bin TL bandına çıkıyor.
Ama son dönemde şunu düşünüyorum: İnsanlar sadece hayatta kalmaya çalışınca işe aidiyet tamamen ölüyor. Sabah yüzü düşmüş gelen adamdan hassas üretimde verim almak da zorlaşıyor. Bir yandan maliyetler, SGK, enerji, takım maliyetleri, müşterinin fiyat baskısı var, diğer yandan çalışan tarafında gerçek hayat pahalılığı var.
Sizce bugün Türkiye şartlarında vasıfsız ama tam zamanlı çalışan bir insanın "insanca yaşayabildiğini hissedeceği" minimum maaş bandı nedir? Asgari ücret demeyin, bekar çalışanın aylık yaşam maliyeti bile 44 bin olduğu ülkede 28 bin asgari değil, olsa olsa sefalet ücreti olur.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer