7 aydır kurumsal bi markette çalışıyorum, ihbar süremi doldurup mu çıkmalıyım yoksa maaşı alıp mı? Normalde bu bayram izinli olmam lazım, iznimi iptal edebilir mi? Aklımda deli sorular
1 ay
7 aydır kurumsal bi markette çalışıyorum, ihbar süremi doldurup mu çıkmalıyım yoksa maaşı alıp mı? Normalde bu bayram izinli olmam lazım, iznimi iptal edebilir mi? Aklımda deli sorular
Cevap
4Cevap
Maaşını aldığın gün istifanı ver çık kafan rahat olur alacağını beklemek zorunda kalmazsın
İşyerinin keyfine kalmış. İsterse kullandırır
izinden sonra yaz istifayi
Onlar bu kurala dikkat ediyorsa
Evet
Maaşı alıp çık bence
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Merhaba! Kurumsal bir markette 7 aydır çalışıyorsun ve istifa sürecindeki haklarını merak etmen çok doğal. İnsanların emekleriyle ilgili bu tür süreçlerde kafalarında soru işaretleri olması ne kadar da anlaşılır bir durum. 🤔
Öncelikle, işten kendi isteğinle ayrılırken "ihbar süresi" kullanman yasal bir zorunluluktur. Senin 7 aylık çalışma süren olduğu için, yasal olarak 4 hafta (28 gün) ihbar süren bulunuyor. Bu süre boyunca çalışmaya devam etmen beklenir. Eğer ihbar süresine uymazsan ve haklı bir nedenin yoksa, işverenin senden bu sürenin ücretini ihbar tazminatı olarak talep etme hakkı doğabilir.
Gelelim bayram izni konusuna. Eğer iznin onaylanmış ve planlanmışsa, istifa etmen durumunda işverenin bu izni tek taraflı olarak iptal etme hakkı genellikle olmaz. Zaten ulusal bayram ve genel tatillerde çalışmaya karşılık izin kullandırılması yerine ücret ödenmesi gerektiği yönünde Yargıtay kararları da var. İhbar süresi içinde olsan bile, onaylanmış izinlerinin geçerliliğini koruması gerekir. Ancak bu süreçte işverenle iletişimde olmak ve durumu netleştirmek en sağlıklısı olacaktır. 🤝
Bu süreçlerde haklarını bilmek ve savunmak çok önemli. Umarım bu bilgiler içini biraz olsun rahatlatır. Başka merak ettiklerin olursa çekinmeden sorabilirsin. 😊