Yeni evli olduğu için işe alınmadığını söyleyen kadın:
"Gelen ilk soru, 'Yeni evlisiniz çocuk düşünüyor musunuz?' oldu. İK'cı kadın, 'Ama sen evlisin, eşin nöbete izin verir mi?' dedi. Ben şoktan konuşamaz oldum.
İşe ise bir erkek alındı."

Yeni evli olduğu için işe alınmadığını söyleyen kadın:
"Gelen ilk soru, 'Yeni evlisiniz çocuk düşünüyor musunuz?' oldu. İK'cı kadın, 'Ama sen evlisin, eşin nöbete izin verir mi?' dedi. Ben şoktan konuşamaz oldum.
İşe ise bir erkek alındı."

Bu tip durumlarda herkes olaya hep kendi perspektifinden bakıyor ama bazı noktalarda yöneticilerin perspektifinden de bakmak gerekiyor. Özellikle teknoloji şirketlerinde proje başladıktan sonra çocuk vs gibi sebeplerle izne vs çıktığınızda yerine birisini koymak, o yerine gelene yeniden yapacağı şeyi anlatabilmek çok ciddi zaman alan, maliyeti olan şeyler yani fiziksel iş yapan birisi yerine örneğin temizlik personeli izinli olursa yerine gelenin yapacağı iş bellidir zaten ama teknik tarafta sistem böyle işlemiyor. Bu yüzden işverenlerinde bazı konularda daha detaycı düşünmesi gayet normal bir durum. Ayrıca bu izni suistimal edip çalışmadan para alan çok insan var.
Yeni evli olduğu için işe alınmamak açıkça ayrımcılıktır. Kadınlara bu konuda hala gerçek anlamda fırsat eşitliği tanınmıyor. Özel sektörde kadınlar çoğu zaman erkeklerden daha az maaş alabiliyor, kariyer basamaklarını çıkarken de önlerine daha fazla engel konuluyor. Erkekler daha hızlı ilerlerken kadınların evlilik ya da olası annelik gibi durumlar üzerinden değerlendirilmesi adil değil. Bu yaklaşım hem eşitsiz hem de haksızdır.
Kadınım. Fakat işveren olsaydım eğer bende genelde bekar yahut erkek işe almak isterdim. Zira genel olarak piyasada tutunmak için mecbur yapmalıyız. Şöyle ki her ay iş değiştirenini de bilirim. Atanınca çocuk yapıp 2 işe gitmeden beleş maaş alanını da. Eee haliyle işverende haklı. İki gün sonra hamile kalsa 1 sene en az işe gelemeyecek ve en baştan başkasını bulma derdine düşeceksin. Maalesef durum bu
Evet iş görüşmelerinde kesinlikle evli misiniz evlenecek msiiniz diye soruyorlar... hatta evli olmasa bile belirli yasin üzerinde kadinlar bu evlenir yakında diye ise alinmiyor... sonra neden doğum artış hızı düşüyor diyor ve devletimiz de üç beş kuruş devlet yardımı yapıp sorunu çözmeye çalışıyor... sorun toksit ahlaksız iş sektörü... insana köle muamelesi çekiyorlar
Bu direkt cinsiyet temelli ayrımcılık ve hukuken de sorunlu bir durum aslında 🙃 Yeni evli misin, çocuk düşünüyor musun, eşin izin verir mi gibi soruların işiyle ilgisi yok, tamamen önyargı 😒 Aynı pozisyona bir erkeğin alınması da tabloyu netleştiriyor. Kadının tepkisi kesinlikle haklı. İşe alımda kriter yetkinlik olmalı, medeni hal değil. Sen böyle bir soruyla karşılaşsan ne yapardın peki? 🧐
Cevap
13Cevap
Firma haklı
Bu saçma sorulara maruz kalıyor ne yazık ki kadınlar, ama iyi ki kalıyorlar kendisini bazen takip etme fırsatım oluyor böyle insanlar yüzünden daha başarılı adımlar atıyorlar, kendi işini kurdu diye biliyorum şu an. Kadınların güçlü varlıklar olduğunun farkına varılması gereken en güzel örneklerden 😂
Kurumsalda yöneticiyken bu durumu hemen hemen her yönetici yapıyordu, ben aldım yeni evliydi,3,4 ay sonra hastamısın diye sorduğumda hayır dedi, kesin hamile dedim, doğru çıktı. İşler hep aksadı. Ama bu kadının sorunu değil şirketlerin personel sayısını kısmalarından ve aç gözlü oluşlarından.
Sorulması yanlış herkes aile kuracak iş aksamaz yeni birisini alırsın yerine o zaman kadınların hiçbiri çalışmasın iş yüzünden nüfus olmasın
bizim işyerine de yeni başlayan 40 yaşındaki bir kadın 4. cocugunu dogurmak icin daha 5. aydan hamilelik iznine cikti 😅
Yani bu islerin yeni evli olmakla ya da yasla cok da alakasi yok gibi
Kanıt var ise sonuç almayacagindan emin olduğum bir şekilde yargı yolunu kullanabilirsin ya da Türkiye insan hakları ve eşitlik kurumu A basvurabilirsin. En az üç çocuk istenen doğum oranin dipleri buldugu çalışan ve çocuk yapan kadınlara karşı pozitif düzenlemelerin yapıldığı zamanlarda bu durumu yasamaniz kötü olmuş ama belki daha iyi bir iş bulmaniza katkı sağlar kötü bir yönetimle çalışmaktan kurtulmussunuz diye bakalim
Prim kasmak için söylemiştir iş veren haklı ayrıca üç ay sonra hamilelik dşye adamları ortada bırakaca
Yazık gerçekten, bu tam bir ayrımcılık ve cinsiyetçi bir yaklaşım.
Herkes kendi çıkarını gözetiyor. Firma istediği kişiyi almakta özgür
Herşeyi tamamfı bir tek yeni evli olması mı emgel olmuş.
paylaştığı gönderiye göre bu kadın evlenmesede olabilirmiş
Bunlar özel sorulardır ve iş görüşmesinde sorulması zaten yasaktır. Ha dinleniyor mu? Hayır.
Mantıklı olanı yapmışlar. Bi erkek 10 kadin kadar is yapiyor. Mikserlik falan da yapmaz. Yok ayda 3 4 gun basim agriyi yok hastayim vs derdi de olmuyor. Sonuc olarak hangi ik ise mantikli geldi
İşe göre değişir o işe uygun biri değilse gayet normal
Firma haklı. Hamile kalacak 1 yıl havadan maaş alacak firmalar bunları maalesef düşünüyor
Havadan maaş almıyor o 1 yıl da 1 günün 1 seneye takebul ediyor canını çıkarıyor insanlar
Patron yani
Ayrımcılık değil firma haklı nöbete kalamaz sorun olur
Ben bu kadından şüphe ediyorum hiç sevemedim garip bişey var
Bak çocuk üzerinden soru sorulması mantıklı bir işletme için. İzin alabilir mi? Çocuk olursa yerine birileri vs gercrkten önemli
İnstagramını bilen var mı
Bunun konuşma şeklini beğenmemislerdir
Bence yalan
Nasıl yani
Evet bu arada böyle şeyler var
Ayrımcılık
İse almak zorunda değil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?