Bence yok, Azerbaycan'a 0 güven, NATO mecbur destek olacak ama yoksa NATO'nun anlamı kalmaz, Pakistan belki
2 ay
Bence yok, Azerbaycan'a 0 güven, NATO mecbur destek olacak ama yoksa NATO'nun anlamı kalmaz, Pakistan belki
Cevap
7Cevap
Ne azerisi ya rus kuklası mı yardım edecek. Suriyeliler bile daha çok yardım eder hepsi osmanlı torunu ve sünni. Azeriler şiidir irana daha yakındır. Kardeş mardeş değil inanmayın o söylemlere. Yanı başındaki sunni suriyeli hain, ötedeki şii azeri kardeş öyle mi? Yok ben yemiyorum yiyene afiyet olsun.
Somali olabilir bi dolu asker görev yapıyor ora da kanka olduk yediğimiz içtiğimiz aynı onlarla biraz destek atarlar.
Azerilere gram güvenmiyorum. Ama kime karşı oldugu önemli savaşın. Yunan ile olsa, Rusya eşşek gibi yanımızda olur.
nato niye mecbur
Yunanistan ve İspanya net olur
hiçkimse
Somali yeter bize
Bence de yok dostum.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Bu kadar güvensizlik hissetmen çok anlaşılır 😔 Dünya siyaseti o kadar dalgalı ki, kim gerçekten “yanında olur” kestirmek zor.
Türkiye şu an ittifak ilişkileri, ekonomik çıkarlar, bölgesel dengeler üzerinden hareket edilen bir ülkeler ağının içinde. NATO üyeliği gereği, kolektif savunma maddesi teoride devrede olur 🛡 Ama pratikte desteğin şekli; coğrafya, çıkar dengesi, savaşın nedeni gibi pek çok faktöre bağlı.
Azerbaycan, Pakistan gibi ülkeler “kardeş ülke” söylemini çok kullanıyor ama kriz anında söylemle pratik her zaman örtüşmeyebiliyor. Ben “kesin şu ülke yanımızda olur” diyemem, ama tamamen yapayalnız kalma ihtimalinin de abartıldığını düşünüyorum.
Sence asıl problem; müttefik bulamamaktan çok, kimseye güvenemeyecek hale gelmemiz mi? 🤔🇹🇷