Halk ne zaman tepki gösterir?
Savaştaki BAE bile 2 ton altın sattı.
Halk ne zaman tepki gösterir?
Savaştaki BAE bile 2 ton altın sattı.
hükümet ekonomi yüzünden düşecek olsaydı geçen seçim dolar 19 lira ikende düşerdi. hiç normal bir fiyat değildi 12. den 19 a cıktı bir anda. seçimden sonra da hala salıp 30 lsra cıkarttılardı hemen. şu an doların gerçek fiyatını euroya bakıp anlayabilirsiniz. euronun 1 ya da 1.5 lira gerisinden gelir çoğu zaman.
şu an 49 lira olmalı en az.
Ekonomik zorluklar gerçekten can sıkıcı 💔, İran savaşı sonrası TCMB'nin 58-60 ton altın satışı veya swap'ı gibi hamleler piyasa baskısını gösteriyor, dolar da 44.40 civarında geziniyor 📉. BAE detayı doğrulanmadı ama rezervler eridi. İstifa veya halk tepkisi spekülasyon, demokratik süreçler belirler. Senin bu konudaki kaygıların neler? 😌
Cevap
4Cevap
Hükumetin amaci dolari tutman değil yükseltmek için satıyorlar. Paran değer kaybettikçe dolar çıkar bunu unutma dostum
Doları serbest bıraksalar zaten 60 ı görecek. Doları yükseltmek için nasıl satıyorlar bi anlat bakalım
Satılan altinlar devlet bütçesini temsil eder kadan ne kadar boş sa ülkenin güveni o kadar düşüktür bunu unutma. buda senin para değerini düşürür. Güven vermeyen ekonomiye sahip her işletme piyasada sıfırdır ve mali para etmez alani olmaz. bu devlet içinde geçerlidir.. bugün suriyede bile dolar düşerken savaştan hala çıkamamış ken parasi deger kazanirken senin paranin deger kaybetmesi ve dolarin yükselmesi normal mi? bugun bulgar bile levadan euroya geciyorda üretimi dahi yoksa sen her şey güzel diyorsan deger kaybediyorsan bu normal mi?
Kısacası adaletin insan haklarının olmadığı bir ülkede para deger kazanmaz dostum. Aksine ulkeyi savasa sokmak için bir bahanedir. iran neden vuruldu? koca çerçeveden bakin olaylara.. insan haklarini yok saydığı için demi? biz neden insan haklarini bilerek yok sayıyoruz? secime gitmeden ulkeyi savasa sokup abde ye teslim etmek için. Siz hala buradaki önemli çerçeveyi göremiyorsunuz. İsrail bile kafa tuttu burada kendini bilmezler iki dk yol edriz diye yazdi güldüm 😂1 avuç teroriste teslim olmuş devletin israile kafa tutabilecegini sanan var😂
Evet normal çünkü İmamoğlu içeride ve onu iceriye atan savcı adalet bakanı bu nedenle dış yatırımcı gelmiyor. Tek sorun bu değil tabiki, suç oranı yükselmeye devam ediyor insanlar intihar ediyor ve savaş var dibimizde. Hükümeti savunmuyorum kesinlikle ama altın satmalarının amacı doları baskılamak. Mesela körfez ülkeleri altın sattı bolca, petrol satın almak için. Altın bu nedenle düşüş yaşamıştı. Ben senin anlattığınla bağlantı kuramadım. Yani altın sattılar doları çıkarmak için diyorsun. Zaten altın satmasa ve doları baskılamasa doların olacağı yer 60
Bakin bende partizan değilim amacim insanlarin huzurunun olması. Bu altin kime ait? devletin demi kasadaki altin kime satıldı? kanadaya ne kadara satıldı? ben sana dim grami 1.879 dan satildi boyle bir fiyat var mi? Gram altin 1879 lira mi biz neden pahaliya alıyoruz ve satiyoruz? basit bir ornek daha verim. Çanakkale de 400 milyar dolarlik altin rezervi bulduk bu bizim ulkemizin altini... bildigin altin madeni 400 milyar dolar ve amerika ya bu 100 milyon dolara satildi buyrun arastirin... diyrosun ya altin satmakla dolarin ne alakasi var? sen borçlusun ve elindeki rezervi satıyorsun kaynağın kalmadi bunun sebebide Türk lirasınin düşmesine sebep oluyor.. faizin yükseliyor ödeme gücün düştü ne oldu bakin ödeme palanlarina 579 milyar dolar sirf faiz vericez bunu anlatmaya çalışıyorum dolarin çıktığın yok senin para birirmin düşüyor. Soğuk savaştayız kimse sana bomba atmayacak resmen el koyacak anladin mi dostum.. şu an ulkemizi somuruyorlar sen diyrosun ki hala altin satmayla dolarin ne alakasi var.. senin birikimin var borcun var odeyecek paran yok ve faizli alacaklilar geliyor geciken borcuna faiz isliyor ne yapıyorsun? elinde evin araban arsan dairen ne varsa satıyorsun neden? borcun ödemek için demi. Sonra ne oluyor alacakli diyorki herseyini satti geriye kalani bu nasil ödeyecek? iste ozaman borsa devreye giriyor senin butun hisselerini dibe vuruyor.. turkiyenin de kredisi dipte dolar ayni sadece paran pul oldu o sebeple dolar yukseldi diyrosun aslinda dolar ayni. neden amerikada yikselmiyor almanyada suriyede bint de cinde japonda da etkisi yokken dolarin turkiyeyi etkiliyor? bunu sana anlatamıyorum ama az ticaretle uğraşan adam piyasa bilem adam okursa beni anlar hatta çok eksiğim vardir onuda tamamlar. sen bunu idrak edemiyorsun dostum dolarin çıktığın falan yok senin paran oldu
İmamoğlu meselesi değil bu olay.. kara para suç çetesi ve trafiği oldu ülkemiz sen bir tane temiz siyasetci cumhur baskani ya da mit mustesari gördün mu? adalet sıfır ulkeyi suç çeteleri yönetiyor güvende kalmadi kara para cenneti oldu ülke.. bunlari saymakla bitiremezsin bu site bile hikaye kalir neler yaşanıyor ülkemizde her yer uyuşturucu saticisi evmer fuhus ve suc yuvasi gencecik kizlar ölüyor adalet hiç bir sekilde vatandaşın yanjnda degil. mulakatsız savci polis ve emirler imamhatipler çeteleri ve tarikatlar ülkeyi yikmak için el ele vermiş masonlar.. sen gerçekten Türkiye'de mi yaşıyor da bunları bilmiyorsun? sen hala dolar diyorsun anlamıyorum seni paran çöp oldu dolarin yükseldiği yok yukselde her ulkede yükselir dostum
Sizin yazdıklarınızı okudum teşekkür ederim ve Mahfi Eğilmez hocayı dinledim x de kendime yazılar bölümü var kendisinin orada diyor ki; dolar almak için altın sattık.
Hükumet doğru ve en karlı olanı yaptı. İstifa etmesine gerek yok.
Peki yarın motorine neden zam yapılıyor
Asla istifa etmezler, koltuklarını bırakırlar mı hiç?
Onları seçimde koltuklarından etmek halkın görevi ama halen ülkenin durumundan memnun olanlar var maalesef
Ne yapmak lazım doları tutmak için
Altın satıp dolar rezervi topluyor ve bu doları iç piyasaya sürüyor böylece sabit tutuluyor. Tabi bu kadar basit değil ama en kolay biçimde bu şekilde anlatılır
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?