Demokratik seçim sistemine alternatif olarak geliştirdiğim sistem daha iyi değil mi?

Şimdi halkın %90'ı kimin iyi kimin kötü olduğunu bilmez, halka seçim hakkı vermek saçma. Demokratik sistem bu konuda gerçekten çok kötü. Son yüz yılda gerçek anlamda demokratik sistemde devletin başına iyi birinin geçtiğini daha görmedik. Saltanat sistemi bile bundan iyiydi, devletin başına tarih yazan çok kişi geçiyordu. Çünkü bunlar daha bebeklikten devletin nasıl yönetildiği hakkında eğitim alıyorlardı, sıkı eğitiliyorlardı, bu nedenle devlet yönetimine kötü birinin geçmesi olasılığı düşüktü. Demokratik seçim sisteminde ise hiç devlet tecrübesi olmayan, deneye yanıla devletin nasıl yönetileceğini öğrenen, lise mezunları devletin başına geçiyor. Yani bu demokratik seçim sistemi olabilecek en kötü sistem. Hem çok masraflı, hem de halkın çoğunluğu kimin daha iyi bir politikacı olduğunu anlamaz

Bu nedenle alternatif bir sistem geliştirdim. Şimdi bu sistemde devletin başına geçecek kişiyi bir heyet belirleyecek. Heyetin üyeleri kendini kanıtlamış, akademik çalışmalar yapmış, profesörlerden seçilecek. 30 farklı branştan ve her branştan 10 kişi olmak üzere 300 profesör heyeti oluşturacak. Örneğin tarih alanında uzman 10 profesör, siyasi bilimler arasında uzman 10 profesör, psikoloji alanında uzman 10 profesör, teknoloji alanında uzman 10 profesör. Bu heyet ülkeyi yönetecek kişiyi seçmekle görevli olacak, her 5 yılda bir seçtikleri kişinin değiştirilmesine veya bir dönem daha yöneticilik yapıp yapmayacağına karar verecekler. Bu heyet dokunulmaz olacak. Hükümetin bu heyeti belirlemekte veya değiştirmekte hiçbir yetkisi olmayacak. Potansiyel heyet üyelerini yine heyet kendi seçecek, heyette bir eksilme olduğunda bu potansiyel üyeler heyete alınacak. Ayrıca bu heyet ülke yönetiminde söz sahibi olacak. Heyet %51 söz sahibi olacak, heyetin belirlediği yönetici ise %49 söz sahibi olacak. Milletvekilliği, seçim, belediye seçimleri ortadan kaldırılacak. Bakanları bu heyet atayacak. Hem artık vasıfsız, lise mezunu milletvekillerinden de kurtulmuş olacağız

Demokratik seçim sistemine alternatif olarak geliştirdiğim sistem daha iyi değil mi?
Cevapla