Son günlerde Türkiye’de, kadınlarla erkeklerin sokakta yaşadıkları tartışmalara müdahale eden erkeklerin öldürüldüğü bazı trajik olaylar yaşandı. Özellikle İstanbul'da ve Esenyurt gibi yoğun nüfuslu bölgelerde, bu tür vakaların artış gösterdiği görülüyor. Örneğin, park kavgalarında veya mahalle anlaşmazlıklarında, araya giren kişilerin öldürülmesiyle sonuçlanan olaylar rapor ediliyor. Çoğu zaman bu tür müdahaleler, durumun daha da tırmanmasına ve ölümle sonuçlanmasına neden olabiliyor.
Bu olaylar sadece bireysel kavgalarla sınırlı kalmıyor; genel bir toplumsal güvenlik sorunu olarak değerlendiriliyor. Sokakta tartışmalar sırasında, müdahale eden kişilerin ne yazık ki can kaybına uğradığı birçok vaka, kadın cinayetleriyle birlikte protestolara da konu oluyor. Özellikle, kadın cinayetlerinin arttığı bu dönemde, cezasızlık politikalarına karşı tepkiler de büyüyor. Bu tarz olaylar toplumda daha fazla öfkeye ve adalet talebine yol açıyor.
Bu gibi trajik sonuçların önüne geçmek için daha fazla toplumsal bilinçlenme ve hukuki önlemler alınması gerektiği de sıklıkla vurgulanıyor.
Sokakta bir kadın ve erkeğin kavga ettiğini görseniz, araya girip müdahale eder miydiniz?
Sevgili adalet sistemimize kimse guvenmedigi icin olayda suclu cikarim diye kimse bulasmak istemiyor... toplumda bu siddet egilimli insanlar hep vardi ama sokak ortasinda bir kadina kolay kolay el kalkmazdi cunku halk izin vermezdi... bugun ise kadir seker gibi araya girip birini kurtarayim derken kendi hayatindan olabilirsin... adelet bu cunku... gecen gun bir kiza sokak ortasinda baya baya ustune cikip tecavuz etmeye kalkistilar... yapamama nedeni de halktan bir kac insanin ne yapiyorsun demesi... o kiz oyle kurtuldu... geldigimiz nokta gercekten korkunc... ulkede hic mahkeme avukat hakim polis asker olmasa bunlari yasardik zaten...
Bana kalırsa, böyle bir durumda önce neler olduğunu anlamaya çalışırım. Kadın ve erkek arasındaki bir kavga karmaşık olabilir, çünkü dışarıdan tam olarak ne yaşandığını bilmek zor. Ancak, eğer fiziksel şiddet veya tehlike varsa, kesinlikle araya girip müdahale etmek gerekebilir. Belki doğrudan değil ama çevremdeki insanlardan yardım isteyip polisi aramak en mantıklısı olur. İnsanların canı tehlikedeyse, sessiz kalmak doğru gelmez bana. Sonuçta birine zarar gelmesini izlemek yerine, bir şekilde yardım etmek vicdani bir sorumluluk.👥
Öncelikle kanunlarda değişiklik yaparak müdahale etmeyi destekler duruma getirilmeli şu an ki durumda insanların %90 müdahale etmek istiyor ama örnekleri ortada olduğu için edemiyor...
Çok isterim ama nasıl müdahale edeyim bir kadın olarak çok zayıfım asla erkeğe karşı gelemem fiziksel olarak maalesef söylemesi kolay ama gerçekte engeller var arkadaşlar
Müdahale etmemek gerekmiş olduğunu Kadir Şeker olayında da görmüştük. O yüzden müdahale etmem. Aralarındaki diyaloğu dinlerim, o kadar. Baktım ki olay büyüyor , polisi ararım.
Adanada yaşıyorum bir kaç sene önce bir adam kıza vurıyordu küfür ediyordu mendereste ve bir şey demedim ama bu son olaydan sonra sokakta bir kadın erkeğin yanında çığlık attığı an veyatta sıkıntılı bir durum hissetiğim de ensesinde olacağım o şahsın
valla bilemedim ayhan polis aramak daha iyi sanki artik normal sartlarda müdahale etmek gerekte toplum normal degilki artik kavga edenler bir olup sana da dönebilir
Ortada eğer şiddete dönen bir durum yoksa müdahale etmeyi uygun görmem Sonuçta iki çift birbiriyle tartışıyor olabilir. Bir kere müdahale edeyim dedim başım belaya giriyordu az daha zaten.