Çanakkale'de çıkan yangın büyüyerek MÖ 7. yüzyıldan kalma tarihi Assos Antik Kenti'nin girişine kadar sıçradı. Çok geçmiş olsun Çanakkale :( Umarım yangın daha da büyümez. Bu yangınların bir çaresi yok mu?

Çanakkale'de çıkan yangın büyüyerek MÖ 7. yüzyıldan kalma tarihi Assos Antik Kenti'nin girişine kadar sıçradı. Çok geçmiş olsun Çanakkale :( Umarım yangın daha da büyümez. Bu yangınların bir çaresi yok mu?

Yangınların çok azı doğal olaylardan çıkar geriye kalan %99 luk kısmı insan kaynaklıdır bunlar kasti yakma bana göre bu ilk sıradadır daha sonra anız yakma, piknik ateşi, sigara izmariti ve cam şişeler faktörü ki bunların hepsi yine insan faktörleridir. Yaz ayları başlarken tüm ormanlara giriş yasağı Ekim ayı sonlarına kadar konmalı ve çok sıkı denetlenmeli ve cezaları da çok ağır olmalı. Orman yakma suçu ülkeye zarar vermek maksadı taşıdığı için terör suçları kapsamına alınmalı. Ormanlarda yaz boyunca polis ve jandarma özel harekat birimleri devriye gezmeli bu sanırım ilk olarak Kocaeli'de başladı ve sonra Muğla'da aynı uygulamaya geçti bu bütün şehirlerde yaygınlaştırılmalı. Ama her şeyin başı eğitimden geçiyor ormanlar bizim hayat ve su kaynağımız...
Tarihi alanlar benim için çok kıymetli. Yangının söndürülememesi ayrı bir sorun. Yangınlar kendi mi çıkıyor yoksa özellikle mi çıkarılıyor bilmem ama artık bir önlem alınması lazım. Yıllar önce bu kadar yangın haberi duymuyorduk sanki.
Cevap
15Cevap
Bence dikkatli olmak gerekiyor..
Müdahale yok ki. yanan oraman dediğiniz alana bakin, su dibinde. bu dönemde neleri kimlere peşkeş çekmediler ki... alaska ya kanada ya orman arazileri yangin cikmiyor mu? bakin yayılmadan nasil sönüyor. Fazla bir şey demeye gerek yok. bakin en azindan benim burada florya da tarihi konakalr yandi. kundaklandi ve gelin görün yerine koca koca binalar yapildi. halbuki bunlar paşa konaklari imar vermemeleri lazim. yapim izini verilirse de ayni mimariye saygili şekilde aynisi yapilmali.. neyse ne dim ki.. yiyen yiyene satan satana akp dönemi ne bekleriz ki. koca arazileri yakip zeytin ağaçlarını yok ettiler bu ne ki
Çalışmayan belediyeler hepsi saçma sapan İşler yapıyor konsere verecekleri parayla itfaiye araçları alsınlar
Nadiren doğal yolllardan olur çoğu insanların kusuru
Lüks araba almaktan, itfaiye aracına sıra getiremedi ki hükümet
Daha küçük bir alevken yangını tespit edip ihbar eden sistemler uzun yıllardır var. Ama siyasilerin lüks harcamalarından onlara bütçe ayiramiyorlar maalesef
Dikkatli olmak gerekir ve kimse o kadar dikkatli değil
Uyandığımda ben tek çaresi insanların bilinçlenmesi
Yaz geldi ya başladı yangınlar otel lazım devlete :))))
Sarı otlar varya belediyenin onlar sürmesi lazım veya çabalaması
Yazık çok yazık
çok üzücü gerçekten
en sevdiğim yerlerdendir
Bende diyorum neden bu kadar sıcak oldu
1 insan ölmesinde
rezillik
İtfaiye
İnsanlarımız da çok bilinçsiz ve duyarsız..
Zeka denen varlık olmadığı zurece ülkede tok
Gene mi yangın var
Çaresi var
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?