
- 3 yıl yeni araç alımı yapılmayacak
- Yabancı menşeli araç kullanılmayacak
- İhtiyaç fazlası araçlar satışa çıkarılacak
- 3 yıl emekli sayısı kadar personel alınacak
- Yeni bina alımı 3 yıl yapılmayacak

Hepsi fasa fiso. Amaç 55 milyon nüfusu yöneten CHPli belediyeleri zor durumda bırakmak, kaynakları kısarak kaliteli hizmet vermelerini önlemek sonra da bakın bunlar yönetemiyor demek. Samimilerse saraya takılan 35 milyonluk avizeleri söküp floresan taksınlar, inanalım.
Uyularsa tasarruf sağlanır ama ülke toparlanmaz. Zira Tarım ve Tarıma bağlı sanayiyi, bitirdiler. Bu yüzden de kendimize yetemiyoruz ve halk köye dönüp devletin verdiği destekle tarım yapmadan; düzelmemiz mümkün değil. Genel olarak ekonomimizi şöyle değerlendirmem gerekirse ;
1929-1938 Yılları , en parlak olduğumuz dönemdi. 1939- 2002 na kadar kendimize yetıyorduk ve çöküş 2002 AKP den sonra başladı. Artık , kendimize yetebilen bir ülke de değiliz. Detaylı belgeli olarak şöyle anlatmam gerekirse;
Ekonomik rakamlara bakarsak, ülkenin malvarlığını satmadan kendi kaynaklarımızla büyüme yoluyla; 1929-1947 arası hep cari fazla vermişiz. 2. Dünya savaşına özgü, açlık olmuş. Çünkü erkekler askerliğe alınınca, tarımda çalışacak nüfus azalmıştı. Ekonomide asıl bozulma , Adnan Menderesin ülkeyi aşırı borçlandırmasıyla başladı. Bir tane bilimsel makele atayım, bu paragrafı bitirmeden
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1233512 Atatürk ve İnönü döneminde ekonomik başarıların, Adnan Menderes döneminde nasıl batırıldığı, detaylı ele alınmış.
Yine de 2002 ye kadar, kendimize yetiyorduk. Bir memur maaşıyla, 10 kişi geçiniyordu, şu an ise; üç kişi ancak geçiniyor. Zira AKP;
-Atatürkün kurduğu tüm fabrikaları sattı ve böylece yerli üretimi bitirdi
-Madenleri yabancılara borç karşılığı sattı ve böylece yerli maden kalmadı
-Hibrit tohumu, kimyasal gübre ve ilaçlı tarımı zorunlu hale getirdi. Böylece tarım maliyetleri, hızla arttı. Çiftçi kazanamamaya başladı ve tarımı bıraktı. Köyler, böylece büyük oranda boşaldı
- Tarıma bağlı sanayi de tamamen çöktü.
Yani kendimize yetebilen bir ülke iken, her şeyi ithal etmek zorunda kaldık ve bu da dövize bağlı olmamıza neden oldu. Bu da hayat pahalılığına ve dışa bağlı kalmamıza neden oldu. Bir savaş çıksa, aç kalırız aç. Çünkü Gübreyi, ithal ham maddelerle üretiyoruz. Gübre olmasa, ekim yapamayız.
Muhalefet iktidara gelse, bu krizden çıkması çok zor görünüyor. Önce sığınmacılar gönderilecek ki kıt kaynaklar bize yetsin. Sığınmacılar da gönüllü gitmez. Sığınmacıları gönderebilsek bile, tarım ve sanayinin 1990 lardaki duruma dönmesi ve kendimize yetebilir hale gelmemiz; 10 seneyi rahat bulur. Geleceğimizi, hiç parlak göremiyorum. Ama yine de bir Mustafa Kemalin Askeri olarak , ülkemdeyim ve mücadele edeceğim. Tanrı, yardımcımız olsun
Cevap
4Cevap
Ülkenin battığının kanıtıdır.
Kamuya araç almamak? Polis suçlularü koşarak mı yakalayacak?
Sadece emekli olanın yerine personel olmak? Gençler işsiz kalacak 👍
Ülke batmıştır gençler ödeyecek faturasını
la bir gitsin küreselcilerin ekonomik programı uyguluyor hala kandırıyor
Mehmet Şimşek küreselcilerin elemanı oldun sana güvenim vardı bitti kandırıldık aldandık oy vererek hata yaptım
21 Yılda Devletin tüm kaynaklarını bitirmenin sonucu.
Daha başlangıç bu.
Helal olsun böyle devam etsin inşallah.
Kızlardan En İyi Cevap seçilmiş, ancak hala cevabını paylaşarak katkıda bulunabilirsin.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?